چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط‌ زیست ایلام گفت: حشرات بیش‌ترین آسیب را در آتش‌سوزی می‌بینند.

رنجی که حیات‌وحش از آتش‌سوزی می‌برد

به گزارش ايسنا، غلام‌رضا ابدالی گفت: مهم‌ترین اهرم بقاء حیات‌وحش زیستگاه سالم است اما آتش‌سوزی به‌شدت زیستگاه‌های جانوری و حیات‌وحش را به خطر می‌اندازد.

وی بابیان این که حشرات، خزندگان و جوجه‌ها که نمی‌توانند از شعله آتش فرار کنند در آتش می‌سوزند افزود: در آتش‌سوزی مراتع و جنگل، حیوانات ریزجثه به‌شدت آسیب می‌بینند.

معاون محیط ‌زیست ایلام با اشاره به این که یکی از عوامل خطرناک نابودی حیات و وحش و گونه‌های جانوری آتش‌سوزی است، تصریح کرد: آتش‌سوزی ذخایر ژنتیکی گونه‌های جانوری را از بین می‌برد.

وی بابیان این که عرصه‌های طبیعی و جنگلی بدون حیات و وحش و گونه‌های جانوری معنا ندارد، افزود: هر کس طبیعت را دوست دارد باید در حفظ گونه‌های جانوری تلاش کند چراکه این دو مکمل یکدیگر هستند و با نابودی یکی، دیگر هم از بین می‌رود.

معاون محیط ایلام با تاکید بر این که مردم باید احتیاط لازم را داشته باشند و از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع خودداری کنند، افزود: همه حشرات و گونه‌های جانوری برای مراتع و حیات‌وحش مفید هستند اما متاسفانه با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها تنوع زیستی آن‌ها تهدید شده و احتمال انقراض آن‌ها دور از انتظار نیست.

کد خبر 334941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha