شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

جنگل‌های شهرستان پلدختر طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته دچار آتش‌سوزی شد و بخشی از مراتع و جنگل‌های این شهرستان و حیات وحش آن از بین رفت.

آتش سوزی جنگل-بلوط زارها

عباس محمودي، بخشدار معمولان در اين‌باره به خبرگزاري مهر گفت: آتش‌سوزي كه ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در جنگل‌ها و مراتع كوه باغله آغاز شده بود با تلاش نيروهاي امدادي و مردمي ساعت ۱۶ همان روز به‌طور كامل مهار شد.

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان دوره چگني از توابع لرستان هم گفت: مراتع منطقه روبه‌روي پارك شوراب گردنه «تل و كوماس» بخش ويسيان ساعت19:10 دقيقه روز پنجشنبه دچار حريق شدند اما پس از نيم‌ساعت مهار شد. به گفته محمدپوريان در اين آتش‌سوزي يك هكتار از مراتع نابود شد. آمارها حاكي از آن است كه امسال هزار و ۷۱۴ هكتار از جنگل‌هاي استان لرستان دچار آتش‌سوزي شده است. دبير انجمن سبز زاگرس هم ديروز گفت: پس از مهار آتش‌سوزي در جنگل‌هاي بلوط گيلانغرب متأسفانه از ساعاتي پيش آتش دوباره شعله ور شد و تلاش براي مهار كامل آتش همچنان ادامه دارد.

محمد پروين در گفت‌وگو با مهر افزود: از ظهر پنجشنبه شعله‌هاي آتش به جان جنگل‌هاي بلوط گيلانغرب افتاد كه با تلاش مسئولان و نيروهاي مردمي نيمه‌هاي شب مهار شد اما از روزجمعه اين آتش دوباره شعله ور شد كه نيروهاي محلي و اكيب‌هاي حامي محيط‌زيست از ديگر نواحي براي مهار آتش اعزام شدند. به گفته وي مهار آتش نياز به هلي‌كوپتر دارد.

 

کد خبر 304589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha