دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سناتورهای آمریکا به نبال تصویب طرحی هستند که طبق آن، هرگونه تغییر در تحریم‌ها علیه روسیه باید به تایید کنگره آمریکا برسد.

 سناتور دموکرات، چارلز اليس "چاک" شومر گفت: دموکرات‌ها حمایت نمایندگان دو حزب آمریکا را درخصوص طرح پیشنهادی باهدف محدود کردن توانمندی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش تحریم های روسیه به‌دست آورده‌اند.

نشریه بلومبرگ نوشت: بر اساس این طرح، هرگونه تغییر در تحریم ها علیه روسیه باید به تایید کنگره آمریکا برسد و بدین ترتیب توانمندی رئیس‌جمهور برای اقدام‌هاي یک‌جانبه محدود می‌شود.

شومر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این طرح مشابه طرحی است که جمهوری‌خواهان در سال 2015 برای محدود کردن توانمندی رئیس‌جمهور ِ وقت درخصوص کاهش تحریم‌ها علیه ایران ارائه کردند.

شومر به ای بی سی نیوز گفت:« ما تحریم‌ها را لغو کنیم و به روسیه بگوییم راهت را برو و در انتخابات ما مداخله کن و به رفتارهای نادرست ادامه بده. این وحشتناک خواهد بود.»

سناتور بن کاردین از مریلند و حامی این طرح گفت، با همکارانش در دو حزب آمریکا برای تدوین مجموعه اقدام‌هاي بیشتری که رئیس‌جمهور می‌تواند برای مجازات روسیه به سبب تجاوز علیه آمریکا و کشورهای دیگر اعمال کند، همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شومر گفت كه این طرح این هفته در کنگره ارائه می‌شود و پیش از این حمایت سناتورهای جمهوری‌خواه جان مک کین و لیندسی گراهام را به‌دست آورده است.

کد خبر 359672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha