همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان راشاتودی بازداشت یکی از خبرنگاران خود را مقابل کاخ سفید همزمان با تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با احتمال محکومیت به تحمل ۱۰ سال زندان نیز رو به رو است، تقبیح کرد.

احتمال ۱۰ سال زندانی برای خبرنگار روسی در آمریکا

به گزارش ایرنا، شبکه راشاتودی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام مقام های امنیتی آمریکا در دستگیری و وارد کردن اتهام به آلکساندر روبینشتاین در روز برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری این کشور نقض آشکار آزادی خبرنگاران است.

پلیس آمریکا روز اول بهمن ماه همزمان با مراسم تحلیف دونالد ترامپ، خبرنگار تلویزیون راشا تودی را در واشنگتن بازداشت کرد.

راشاتودی در بیانیه خود که در سایت اینترنتی این شبکه تلویزیونی منتشر شده، دستگیری روبینشتاین را خودسری و خلاف قانون خوانده است.

در این بیانیه آمده است: اقدام پلیس آمریکا به ویژه با توجه به ادعای این کشور مبنی بر اینکه قهرمان و پیشگام آزادی رسانه ها در جهان است، حیرت آور دیده می شود.

راشاتودی ابراز امیدواری کرده است که مقام های قضایی آمریکا دستگیری خبرنگار روس را غیرقانونی اعلام خواهند کرد.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، خبرنگار راشا تودی که در حال تهیه گزارش از مخالفان ترامپ خارج از کاخ سفید بود، با وجود نشان دادن کارت خبرنگاری معتبر، بازداشت شد.

براساس گزارش اعلام شده، نخستین جلسه محاکمه خبرنگار روس برای 16 فوریه تعیین شده است که در صورت اثبات اتهام به پرداخت 25 هزار دلار جریمه نقدی و تحمل10 سال زندان محکوم می شود.

کد خبر 359940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha