همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور منتخب آمریکا در پیامی توئیتری گفت: "فقط احمق‌ها و ابله‌ها" روابط نزدیک‌تر با روسیه را رد می‌کنند.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ حتی پس از دریافت گزارش اطلاعاتی که مسکو را به مداخله در انتخابات به نفع او متهم کرد، نظرش درباره روسیه تغییری نکرده است.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که به صورت مکرر در توئیتر پیام می‌دهد،‌ شنبه هم در یک سری از پیام‌هایش نوشت: داشتن روابط خوب با روسیه چیز خوبی است نه بد. ما به اندازه کافی مشکلات داریم و نیازی به مشکل جدید نیست. روس‌ها برای دولت ما بیش از باراک اوباما احترام قائل خواهند بود.

ترامپ مکررا ارزیابی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر مداخله کرملین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را زیر سوال می‌برد و به نظر می‌رسد که اطلاعات محرمانه‌ای که جمعه گذشته در اختیار او گذاشته شد، تاثیر اندکی داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،‌این گزارش صریحا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به دخالت در انتخابات متهم و تاکید کرد که مسکو "آشکارا مایل به پیروزی ترامپ" در رقابت علیه هیلاری کلینتون بوده است.

با این حال ترامپ در توئیت‌های متوالی گفت، با توجه به این‌که ایالات متحده با مسائل جهانی بی‌شماری روبه‌روست، در لیست خودش نیازی به روابط پرتنش با روسیه ندارد.

او نوشت: فقط افراد احمق یا ابله گمان می‌کنند که داشتن روابط خوب با آن بد است. ممکن است این رویکرد من باعث شود تا دشمنان برای حل مشکلات و مسائل دشوار این جهان همکاری کنند.

این در حالی است که باراک اوباما به این مواضع ترامپ واکنش نشان داد و خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: باید بیش از آن‌که به پوتین اعتماد داشته باشید به من اعتماد کنید.

کد خبر 358077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha