همشهری آنلاین: دولت روسیه هرگونه مشارکت این کشور در حملات سایبری و اعمال نفوذ در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را قویا رد کرد و تکرار مدعیات را خام‌دستانه و ناشی از "توهم" خواند.

سخنگوی کرملین می‌گوید ادعاهای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در سطح سرویس‌های مخفی جهانی نیستند. دیمیتری پسکوف روز دوشنبه (۲۰ دی/۹ ژانویه) این گونه اتهامات را "آماتوری" خواند.

به گزارش خبرگزاري آلمان پسکوف افزود: «ما دیگر از این حرف‌ها خسته شده‌ایم. این ادعاها توهمی بیش نیستند.»

سخنگوی کرملین گفت، مثل قبل روشن نیست که چه اطلاعاتی منجر به این نتیجه‌گیری شده‌اند. پسکوف افزود: «سیاستمداران آمریکایی بهتر است به جای توهم و به جای احساسات و حملات عاطفی، به گفت‌وگوی هوشمندانه روی بیاورند.»

مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا روزهای پنجشنبه و جمعه (۵ و ۶ ژانویه)، گزارش‌ خود مبنی بر احتمال کارزاری سایبری در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را به باراک اوباما و دونالد ترامپ ارائه دادند. جیمز کلپر، هماهنگ‌کننده سازمان‌های امنیتی آمریکا، جان برنان٬ رئيس سازمان سیا و جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی در این دیدارها حضور داشتند.

در پایان گزارش این مقامات آمده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این کاررزار را به راه انداخته تا جریان رقابت‌ها به نفع ترامپ و به زیان هیلاری کلینتون تمام شود.

یک روز پیش از این دیدار، جیمز کلپر در جلسه پرسش و پاسخ کمیته‌ای در سنای آمریکا، مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را فراتر از هک توصیف کرده و گفته بود که روسیه مستقیما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است. به گفته کلپر فقط روسیه می‌تواند مسئول انتشار اطلاعات در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. ترامپ قبلا چنین ادعاهایی را "خنده‌دار و مسخره" توصیف کرده بود

در این گزارش هشدار داده شده که مشابه چنین دخالتی از سوی کرملین در کشورهای متحد آمریکا نیز دیده شده است.

کد خبر 358313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha