همشهری آنلاین: گروهی از کارشناسان کنترل سلاح از اوباما خواستند تا پیش از آنکه ترامپ جهان را منفجر کند این تسلیحات را از حالت آمادگی برای انفجار خارج کند.

ترامپ

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گروهی از کارشناسان کنترل تسلیحات از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا پیش از آنکه دونالد ترامپ روی کار بیاید، تسلیحات هسته‌ای را از حالت آمادگی برای انفجار خارج کند تا "مبادا ترامپ جهان را بدون دوراندیشی منفجر کند."

«صندوق پلوشرز» که در اوج جنگ سرد راه‌اندازی شد، با نگارش درخواستی از اوباما خواست تا این تسلیحات را از حالت آماده شلیک خارج کند.

مسئولان این صندوق تاکید کردند، خطر تبادل هسته‌ای و شلیک اشتباه تسلیحات هسته‌ای همیشگی است و ترکیب آن با اظهارات آتش افروزانه و خلق و خوی ترامپ می‌تواند "بدترین فاجعه قابل تصور" را رقم بزند.

درخواست این کارشناسان با حمایت سیاستمداران، افسران بازنشسته ارتش و مقام‌های دولتی روبرو شده است.

ویلیام پری، وزیر دفاع سابق آمریکا به ایندیپندنت گفت که نگران ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است.

در این درخواست که بیش از ۶۰ هزار امضا جمع‌آوری کرده، آمده است: رئیس‌جمهور ترامپ می‌تواند در زمانی که برای نگارش ۱۴۰ حرف در توئیتر کافی است، ۱۴۰ کلاهک را شلیک کند. تفاوت فاحش آن اینجاست که می‌توان یک پیام توئیتری را پاک کرد اما ویرانگری یک کلاهک اتمی را هرگز نمی‌توان به حالت قبل بازگرداند.

تام کولینا، مدیر سیاسی این گروه گفت که نگارش این درخواست در بحبوحه نگرانی‌ها درباره خلق و خوی رئیس‌جمهوری آتی آمریکا انجام شد. ترامپ خواستار توسعه زرادخانه‌های اتمی آمریکاست و کشورهایی همانند کره‌جنوبی را به تولید تسلیحاتی برای خودش ترغیب می‌کند و حتی به ایجاد رقابت تسلیحاتی هم تمایل نشان می‌دهد.

کد خبر 358268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha