همشهری‌آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد اختلاف نظر درباره برجام، یکی از علل تنش آمریکا با نتانیاهو بوده‌است.

باراك اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: نتانیاهو در دوران ریاست‌جمهوری من به علت توافق (هسته‌ای) ایران و به علت مخالفت مستمر ما با شهرک‌سازی به دفعات خشمگین شده‌است.

باراک اوباما در بخشی از مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی بی اس، اشاره ای گذرا به ایران داشت که آن هم به چالش‌های اسرائیل و آمریکا مربوط بود.

در بخشی از این مصاحبه، استیو کرافت، مجری برنامه شصت دقیقه از اوباما پرسید: چند هفته پیش شما اجازه دادید که شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری به تصویب برساند. این مسئله سبب بروز ناراحتی جدی بین ایالات متحده و اسرائیل شد. آیا تصمیم شما بود که به این قطعنامه رای ممتنع بدهید؟

باراک اوباما در پاسخ گفت: بله. در نهایت تصمیم من بود.

استیو کرافت پرسید: چرا شما فکر کردید که باید آن کار را انجام بدهید؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اوباما در پاسخ گفت: اولا فکر نمی‌کنم که این مسئله سبب بروز مشکل جدی بین ایالات متحده و اسرائیل شده باشد. اگر منظور شما این است که نتانیاهو ،نخست‌وزیر اسرائیل از کوره دررفته است، باید بگویم که او در دوران ریاست‌جمهوری من به علت توافق (هسته‌ای) ایران و به علت مخالفت مستمر ما با شهرک سازی به دفعات خشمگین شده است.با وجود همه سروصدا و قیل و قال، همکاری نظامی و اطلاعاتی و همه این نوع همکاری‌ها ادامه یافته است. ما به هر شکل قابل تصوری از آنها (اسرائیل) دفاع کرده‌ایم. اما درعین حال، معتقدم که به خاطر منافع ملی خودمان و منافع ملی اسرائیل، این‌که مناقشه جاری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ادامه پیدا کند و در طول زمان بدتر و بدتر شود، مشکل ساز است. شهرک‌سازی در این روند نقش دارد. این عوامل، تنها دلیل مشکل نیست بلکه عاملی نقش آفرین در ناتوانی برای حل مشکل است.

کد خبر 358890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha