چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

خیال ندارم نامی از او ببرم و یا حتی اسم مستعاری برایش انتخاب کنم، فقط ماجرایش را می‌گویم. یکی از دوستان خیلی خوب من در مدرسه، سال گذشته عادت نداشت دندان‌هایش را مسواک بزند، همیشه روی دندان‌هایش را جرم زردی پوشانده بود و خیلی وقت‌ها دهانش بوی بد می‌داد.

چند مرتبه ما تصمیم گرفتیم جلوی او درباره‌ي مسواک‌زدن صحبت کنیم و بالأخره متوجه شدیم او مسواک هم می‌زند، البته به‌طور نامرتب و احتمالاً خیلی کم.

اتفاق خوبی افتاد بود و در هفته‌ي بهداشت از ما خواستند درباره‌ي‌ مسایل مختلف بهداشت فردی تحقیق کنیم و گروه ما، که آن دوست عزیز هم عضوش بود، بهداشت دهان و دندان را انتخاب کردیم و در تحقیقات‌ خود به نکته‌های مهمی در مورد نحوه‌ی صحیح مسواک زدن رسیدیم که البته پس از آن دوست عزیز ما بیش‌تر مراقب دندان‌هایش بود و حالا زردی و جرم روی دندان‌هایش بسیار کم شده است. نتیجه‌ي تحقیقمان را به طور خلاصه در ادامه می‌آوریم شاید روزی به کار شما هم بیاید:

توصیه می‌شود روزانه دو تا سه بار مسواک بزنید. دیر به دیر مسواک‌زدن موجب ایجاد پلاک‌های باکتریایی و افزایش خطر التهاب لثه می‌شود. دهانتان را به چهار قسمت تقسیم کنید و برای مسواک زدن هر قسمت حداقل 30 ثانیه زمان صرف کنید.

بسیاری از افراد در زمان مسواک‌زدن فراموش می‌کنند که سطوح داخلی دندان‌ها (سطحی که در تماس با زبان است) را مسواک بزنند. دندان‌پزشکان معتقدند که رایج‌ترین قسمت فراموش شده در زمان مسواک‌زدن، سطح داخلی دندان‌های جلو و پایین است.

اگر مسواکتان را به خوبی با آب نشویید، باکتری‌ها به سرعت در آن رشد می‌کنند و در نوبت بعدی مسواک‌زدن، وارد دهان شما می‌شوند.

پس از شستن مسواک آن را خشک کنید چون اگر مسواک شما همیشه مرطوب باشد، محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها می‌شود و آخر سر اين‌كه هر سه یا چهار ماه یک‌بار، مسواک خود را عوض کنید.

کد خبر 352537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha