سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹
۰ نفر

آلما شفتی: خودت باش؛ جای هیچ‌کس نمی‌توانی باشی بهتر از خودت. نوجوانی آغاز پیدا‌کردن خود است. در این دوران گاهی هویت دست به‌دست می‌شود.

دوچرخه شماره ۸۵۲

اما تلاش برای این‌که پا جای پاي شخص دیگری بگذاریم و بخواهيم درست مثل او باشیم، جز تلف‌كردن وقت حاصل ديگري ندارد. هیچ‌کس خودِ شما نمي‌شود و نمي‌تواند جاي کسی را بگيرد که در درون شماست.

پس چه‌خوب که به جای این‌که بخواهيم درست شبيه دیگران باشيم، تلاش کنیم با الگو‌گرفتن از زندگي كساني كه دوستشان داريم و قبولشان داريم، بهترین نسخه از خودمان را در وجودمان پیدا کنیم و به آن پر و بال بدهیم. کار سختی نیست، با این راهکارها شاید بشود از همین امروز هم شروع کرد:

 

  • مهم ‌ها مهم  هستند!

چیزهایی را انتخاب كنيد که واقعاً اهميت دارند و فقط برای همان‌ها وقت بگذارید. بعضی چیزها در واقع خیلی مهم نیستند. گاهی اهمیت‌دادن به حرف‌ها و شایعات باعث می‌شود ذهن شما از دسترس خودتان خارج شود و مثل دیگران به‌خودتان بنگرید.

حرف فقط حرف است و اگر زیادی از حرفی ناراحت شده‌اید آن را روی کاغذ بنویسید و کاغذ را آتش بزنید و بعد آن‌را برای همیشه فراموش کنید.

 

  • مقايسه ممنوع!

هرگز خودت را با دیگران مقایسه نکن. هرکسی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. به‌جای این‌که خودت را با دیگران مقایسه کنی بهتر است نقاط ضعف خودت را بشناسی و آن‌ها را برطرف کنی. اما برای از بین بردن ضعف‌ها قدم اول قبول‌کردن آن‌هاست. هیچ‌چیز بیش‌تر از اعتماد به نفس کاذب، نمی‌تواند توانایی‌ها را از بین ببرد و باعث سرخوردگي انسان بشود.

 

دوچرخه شماره ۸۵۲

 

  • رويكرد درست!

وقتی با مشکلی درگیری، رویکرد درست را در برابر مشکل درپیش بگیر. اگر حسابی دیرت شده و در ترافیک گیر افتاده‌ای، دو انتخاب داری: یا عصبانی شوی و به زمین و زمان ناسزا بگويي؛ یا به رؤیا‌هایت فکر کنی و به ابرها نگاه کنی تا راه باز شود. انتخاب اول آرامش را ازبین می‌برد و انتخاب دوم آرامش می‌دهد.

 

  • ارزش خودت را حفظ كن!

هیچ موقعیتی ابدی نیست. اگر در میان آدم‌هایی هستی که تحقیرت می‌کنند، یا با آن‌ها صحبت کن تا دست از رفتارشان بردارند و یا تا جایی که می‌توانی کم‌تر با آن‌ها نشست و برخاست کن. اگرموقعیتی داری که تو را به تنگ آورده است، به سرنوشت محتومت لعنت نفرست.

برای بیرون‌آمدن از آن موقعیت تلاش کن. اگر تلاش‌هایت بی‌نتیجه بوده، دلیل بر این نیست که سرنوشتت همین است، بازهم به تلاش ادامه بده. جوینده یابنده است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۲

 

  • مسئوليت‌پذير باش!

فقط خودت هستی که می‌توانی رؤیاهایت را به واقعیت بدل کنی و برای این کار اولین قدم این است که خودت مسئولیت تحقق آرزوهایت را به‌عهده بگیری. هیچ‌کس برای رساندن تو به هدف‌هایت از راه نخواهد رسید و این فقط تويی که می‌توانی به آن هدف‌ها برسی یا نرسی. این انتخاب توست.

 

  • مد چه‌قدر مي‌ماند؟

درست است که نوجوانی و درست است که دوست داری ظاهر متفاوتی داشته باشی. اما فراموش نكن كه اين ظاهر متفاوت و جذاب، همه‌چيز نيست و هويت آدم فقط به لباس و ظاهر او نيست.

اگر یک لحظه 10يا20 سال بعد را تصور کني، ممكن است به اين نتيجه برسي كه در آن زمان، ثمره‌ي هنر و خلاقيت و مطالعه و فكركردن‌هاي دوره‌ي نوجواني را با خودت، خواهي داشت نه لباس‌هاي مارك‌دار نوجواني را. در آن سن، کسانی که دوستت دارند و مهارت‌هایی که بلدي بيش‌تر اهميت دارند.

کد خبر 351638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha