مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد ۴۴ ساله انگلیسی که به ویروس HIV آلوده شده احتمالا اولین نفر در جهان خواهد بود که از این بیماری جان سالم به در می‌برد.

به گزارش ایسنا، آزمایش‌های انجام شده روی این بیمار حاکیست ویروس HIV در خون این مرد که پیش از این HIV مثبت بوده، وجود ندارد. این بیمار تحت درمان جدیدی قرار گرفته که برای ریشه‌کن کردن ویروس HIV طراحی شده است.

متخصصان اظهار داشتند: اگرچه در حال حاضر نمی‌توان به طور قطع تاثیرگذاری این شیوه درمانی را تایید کرد اما بهبود و پیشرفت قابل توجهی در وضعیت جسمی بیمار مشاهده شده است.

این بیمار اولین نفر از ۵۰ داوطلبی بوده که آزمایش این شیوه جدید درمانی روی او به طور کامل انجام گرفته است. این روش منحصربه فرد است و ویروس HIV را در تمامی نقاط بدن شناسایی کرده و از بین می‌برد.

"مارک ساموئلز" از موسسه ملی تحقیقات سلامت انگلیس گفت: این اولین اقدام جدی در درمان کامل ویروس HIV است. هنوز با چالش بزرگی در این زمینه روبه‌رو هستیم و زمان زیادی از انجام این آزمایش نگذشته اما با این حال پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

HIV یا ویروس نقض ایمنی اکتسابی بیشتر از طریق تماس جنسی یا استفاده از سوزن آلوده منتقل می‌شود. این ویروس سیستم ایمنی بدن را از طریق آسیب رساندن به سلول‌های T که برای مقابله با بیماری‌ها و عفونت‌ها ضروری هستند تضعیف می‌کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا حدود ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس HIV آلوده هستند.

کد خبر 348398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha