چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جان کینگ، مقام ارشد سازمان ملل با انتقاد از کمک‌نکردن کشورهای حاشیه خلیج فارس، از ناکافی بودن منابع مالی مورد نیاز برای کمک به آسیب دیدگان جنگ یمن ابراز تاسف کرد.

جان گینگ، مدیر عملیات بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در حالی که اوضاع انسانی غیرنظامیان یمن همواره رو به وخامت می‌گذارد، منابع مالی مورد نیاز برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان با کمبود شدیدی روبه‌رو شده است.

او با انتقاد از کوچک‌شدن فهرست کشورهای کمک‌کننده در سال 2016، اظهار داشت در سال کنونی، هیچ‌کدام از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این امر کمک نکرده‌اند.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: فقط 16 درصد از منابع مالی مورد درخواست سازمان ملل جمع‌آوری شده که رقمی فاجعه‌بار است.

سازمان ملل برای رفع نیازهای 13 میلیون جنگ‌زده یمنی، مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون دلار در سال 2016 درخواست داده بود.

گینگ، که پس از سفر سه روزه خود به منطقه سخن می‌گفت، اظهار داشت: وضع انسانی یمن به شدت وخیم شده است. او به همراه نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت و برنامه جهانی غذا از یمن دیدار کرد.

 این مقام سازمان ملل، با اشاره به این که 13 میلیون نفر از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، گفت هم‌اینک هفت میلیون و 600 هزار نفر از یمنی ها از ناامنی شدید غذایی رنج می برند.

این در حالی است که به گفته او، از آغاز جنگ یمن در ژانویه 2014 تاکنون، دو میلیون و 500 هزار نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه،مدیر عملیات بشردوستانه سازمان ملل، در سال 2015 عربستان سعودی 245 میلیون دلار به سازمان ملل داد تا در بحران یمن هزینه شود، اما در سال 2016، نه تنها عربستان بلکه دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز از ارائه کمک مالی در این زمینه سر باز زده‌اند.

از آغاز تهاجم به یمن در ماه ژوئیه 2014 تاکنون، شش هزار و 400 یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 334259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha