جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصابات ۴۸ ساعته اتحادیه‌های سراسری کارمندی و کارگری به نشانه مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دولت یونان را فلج کرد.

اعتصابات سراسری یونان را فلج کرد

به گزارش ايرنا از آتن، اتحاديه سراسري كارمندان و كاركنان ادارات دولتي يونان، اتحاديه سراسري كارگري، اتحاديه سراسري خبرنگاران و اتحاديه سراسري اساتيد و معلمين از صبح روز جمعه به نشانه مخالفت با تغيير ساختار بيمه هاي تامين اجتماعي و اعتراض به سياست رياضت اقتصادي دولت چپگراي يونان دست به اعتصاب زدند.

براثر اين اعتصاب كه از صبح روز جمعه در سراسر يونان آغاز گرديده است، كليه كاركنان ادارات دولتي، بيمارستان ها، خطوط حمل و نقل درون و برون شهري، رسانه هاي گفتاري و نوشتاري، بانك ها، گمركات و بنادر كشور دست از كار كشيده اند.

اعتصاب در اعتراض به ادامه سياست رياضت اقتصادي دولت چپگراي يونان به مدت 48 ساعت ادامه خواهد داشت.

اتحاديه خلبانان و كاركنان فرودگاه هاي يونان با انتشار بيانيه اي ضمن اعلام موافقت با شدت گرفتن اعتراض ها عليه سياست رياضت اقتصادي دولت درعين حال اعلام كرد: به علت آغاز فصل گردشگري، در اين اعتصابات شركت نخواهد كرد.

دولت يونان بطور ناگهاني اعلام كرد: طرح تغيير اصلاحات در ساختار بيمه هاي تامين اجتماعي، افزايش ماليات ها و كاهش حقوق بازنشسته ها كه حقوق و مزاياي آنان ماهانه بيش از يك هزار و 300 بورو مي باشد ، را روز شنبه به پارلمان ارايه و تا روز يكشنبه به تصويب نمايندگان پارلمان خواهد رسيد.

اتحاديه ها و سنديكاههاي يونان با انتقاد از دولت مبني بر اينكه بطور ناگهاني و بدون هيچ گونه رايزني با مسئولان و دست اندركاران امور كارگري و كارمندي اين طرح را به پارلمان ارايه كرده، اعلام كرده اند: دولت يونان به خواست اتحاديه اروپا و وام دهندگان با استفاده از فرصت تعطيلي روزهاي شنبه و يكشنبه اين طرح را كه باعث فقر بيش ازپيش اقشار مختلف خواهد شد به پارلمان ارايه كرده است ولي ما بعد از تصويب اين طرح به اعتراض خود تا لغو آن ادامه خواهيم داد.

وام دهندگان خارجي و اتحاديه اروپا خواستار اجراي تشديد سياست رياضت اقتصادي، كاهش حقوق و مزاياي بازنشستگان، افزايش ماليات ها، كاهش هزينه ادارات و سازمان هاي دولتي و اصلاحات اساسي در سيستم بيمه تامين اجتماعي يونان هستند.

حزب چپگراي يونان كه روزي مخالف ادامه سياست رياضت اقتصادي در كشور بود، هم اكنون كه قدرت را در دست دارد، خود با همراهي با نظام سرمايه داري به سياست شديد رياضت اقتصادي ادامه مي دهد.

ادامه سياست رياضت اقتصادي در يونان توسط دولت چپگرا باعث افزايش بيكاري و اعتراض مردم و بدبيني آنان نسبت به دولت شده و از محبوبيت اين حزب بشدت كاسته است.

کد خبر 332879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha