همشهری‌آنلاین: صدها تن از مردم یونان که از بحران اقتصادی به شدت آسیب دیده‌اند برای دریافت غذای سنتی شب سال نوی میلادی در مقابل مراکز ویژه توزیع غذای رایگان صف بستند.

به گزارش رویترز، یک زن یونانی که به علت بحران اقتصادی بیکار شده است در مقابل یکی از مراکز توزیع غذای رایگان گفت، امیدوارم سال جدید با خود خوشحالی،آرامش به ارمغان بیاورد. دیگر شاهد جنگ نباشیم و فرصت‌های شغلی ایجاد شود و بتوانیم دوباره کار کنیم ما امروز اینجا آمده‌ایم تا بتوانیم مانند دیگران جشن بگیریم ما شغل خود را از دست داده‌ایم اما امید خود را از دست نداده‌ایم.

پانایوتیس مرد چهل و سه ساله یونانی که  او نیز بیکار شده است، گفت: این روزها روز خوشحالی و شادی است من اینجا آمده‌ام تا بتوانم غذای کریسمس بخورم، زیرا در غیر این صورت قادر به خریدن آن نیستم. میزان بیکاری بسیار بالا است. امیدوارم که شغل‌های زیادی ایجاد شود. من برای اشتغال به شرکت‌های زیادی درخواست داده‌ام اما آنها فقط افراد زیر 30 سال را استخدام می‌کنند. این سیاست باید تغییر کند زیرا به هیچ وجه درست نیست.

اونجلوس مردم پنجاه و پنج ساله یونانی که او هم شغلش را از دست دادهب گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صداوسیما، گفت: فکر می‌کنم در سال جدید میلادی دولت بر برنامه‌های اجتماعی تمرکز داشته‌باشد و این امر می تواند تغییرهای زیادی ایجاد کند. دولت نیز در جلسه کابینه همین را اعلام کرد آنچه نهادهای کمک‌کننده به یونان، درخواست کرده بودند، محقق شده است و ما و نمایندگان ما که به آنها رای داده‌ایم همه کارهای لازم را انجام داده‌ایم. باید شاهد تغییر شرایط باشیم.

 یونان مدت‌هاست درگیر بحران اقتصادی است و  مردمش به شدت از این موضوع رنج می‌برند.

کد خبر 319318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha