همشهری آنلاین: دولت چین از تهیه‌کنندگان سینمایی و تلویزیونی خواست از صحنه‌های "غیرضروری و کشدار" سیگار کشیدن در ساخته‌های‌شان پرهیز کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از یک روزنامه دولتی  این فراخوان به دنبال اعتراضات عمومی  نسبت به سیگارکشیدن‌های فراوان در سریال‌های محبوب تلویزیونی انجام می‌شود.

سریال "باند جدید شانگهای"‌گه بازسازی یک فیلم هنگ هنگی دهه هشتاد درباره گانگسترهای دهه 1930 است  که "چو یون - فت" بازیگر آن را در آن زمان به یک ستاره بدل کرد.بازیگری که در این اقتباس تلویزیونی نقش چو را به عهده دارد به خاطر سیگار کشیدن مداوم مورد انتقاد گرفته است.

صحنه‌ای سریال "باند جدید شانگهای

به نوشته روزنامه "بیجینگ نیوز" سازمان دولتی رادیو، فیلم و تلویزیون چین (SARFT) گفته است که از شرکت‌های تولیدکننده فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی خواهد خواست که از قرار دادن صحنه‌های طولانی و غیرلازم سیگارکشیدن در فیلم‌ها خودداری کنند.

البته به نوشته این روزنامه فعلا در مورد ممنوعیت سیگار کشیدن در فیلم‌ها قانون یا مقرراتی وجود ندارد.

چند ماه قبل رسانه‌های دولتی چین گزارش کردند که سازندگان سریال "باند جدید شانگهای" قبلا برخی از صحنه‌ای سیگارکشی آتش به آتش و نمایشی گانگسترها در فیلم را حذف کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که حدود 350 میلیون‌نفر در چین  سیگاری باشند که یک چهارم مصرف‌کنندگان دخانیات را در جهان تشکیل می‌دهد.

بیماری‌های مربوط به دخانیات هر سال بیش از یک میلیون نفر را در چین می‌کشد و پیکار تبلیغی در این کشور در مورد خطرات بهداشتی سیگار باعث شروع تغییر نگرش عمومی نسبت به این عادت شده است.

کد خبر 33215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز