همشهری‌آنلاین: اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان تعهد پاکستان برای استفاده از گزینه نظامی علیه گروه‌هایی که در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کنند؛را یادآور شد و گفت اگر چنین نشود، کابل برای مقابله با طالبان از راه‌های جدی دیپلماتیک وارد می‌شود و از پاکستان به شورای امنیت

اشرف غنی احمدزي، رئیس‌جمهور افغانستان اين سخنان را در نشست فوق‌العاده شورای ملی افغانستان مطرح كرد و گفت پاکستان در گفت‌وگوهای چهارگانه كتبا تعهد کرده بود تا در برابر گروه‌هایی که حاضر نشوند در گفت‌وگوهای صلح شرکت کنند، از گزینه نظامی استفاده کند.

گروه چهارگانه شامل پاکستان به همراه آمریکا، چین و افغانستان است .

 رئيس‌چمهور افغانستان از پاکستان خواست در خاک خود علیه نیروهای طالبان به عملیات نظامی دست بزند.

  طالبانر شدیدترین حمله‌اش در چندسال اخیر را سه شنبه گذشته در كابل انجام داد. در اين حمله یک مهاجم انتحاری در کابل با انفجار یک خودرو ۶۴ نفر را کشت و ۳۴۷ نفر را مجروح کرد. نیروهای طالبان پیشتر اعلام کرده بودند که حمله‌هاي شدید خود را در فصل بهار آغاز خواهند کرد.

اشرف غنی، معتقد است پاکستان از طالبان حمایت می‌کند و در سخنان اخيرش اعلام كرد در صورتی که پاکستان به تعهدهاي خود در سرکوب گروه‌های تروریستی عمل نکند، افغانستان مجبور خواهد شد از راه‌های دیپلماسی استفاده کرده و از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت مي‌کند.

کد خبر 331867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha