همشهری آنلاین: درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان در شهرستان «گوشته» از صبح یکشنبه آغاز شد و تاکنون ادامه دارد به کشته شدن یک پلیس مرزی افغانستان و زخمی شدن ۲ تن دیگر انجامیده است.

درگیری مرزی نیروهای افغانستان و پاکستان با یک کشته و ۲ زخمی

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «طلوع نیوز» افغانستان روز یكشنبه اعلام كرد كه درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و پاكستان زمانی آغاز شد كه چند راكت از خاك پاكستان به این شهرستان اصابت كرد و نیروهای افغان نیز به جواب متقابل پرداختند.

براساس این گزارش پس از آتش متقابل نیروهای مرزی افغانستان، درگیری بین دو طرف آغاز شد و تاكنون ادامه دارد.

خبرگزاری پشتو زبان «تاند» افغانستان نیز از زخمی شدن دو سرباز پاكستانی در این درگیری خبر داده است.

حملات راكتی پاكستان به استان های مرزی افغانستان از چهار سال پیش آغاز شده و از آن زمان تاكنون در مقاطع مختلف، گزارش هایی از حملات راكتی پاكستان به استان های مرزی این كشور در جنوب و شرق افغانستان منتشر می شود.

وزارت امور خارجه افغانستان چندین مرتبه از دولت پاكستان خواسته است كه حملات راكتی به استان های مرزی این كشور را متوقف كند و دست كم در دو مورد سفیر پاكستان در كابل در این ارتباط به وزارت امور خارجه افغانستان احضار شده است.

حملات راكتی پاكستان به افغانستان طی چهار سال گذشته، ده ها كشته و زخمی برجای گذاشته و صدها خانواده افغان را در استان های «ننگرهار» و «كنر» مجبور به ترك منازل خود كرده و خسارات مالی سنگینی به آنان وارد شده است.

افغانستان با شش كشور مرز مشترك دارد كه طولانی ترین آن با پاكستان است. شرق افغانستان و بخش هایی از جنوب این كشور با پاكستان همجوار است.

کد خبر 331632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha