دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم پایتخت پاکستان در اعتراض به حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک کشورشان، تظاهرات ضدآمریکایی برگزار کردند.

تظاهرات ضدآمریکایی در پایتخت پاکستان

به گزارش ايرنا، در این تظاهرات که عصر روز يكشنبه و  از سوی شورای دفاع پاکستان متشکل از 40 گروه مذهبی-سیاسی این کشور به رهبری مولانا سمیع الحق برگزار شد، شعارهای مرگ بر آمریکا و الله اکبر سرداده شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضدآمریکایی، ضمن محکوم کردن حملات مرگبار پرنده های آهنی بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان، از دولت این کشور خواستند تا اقدام جدی برای جلوگیری از انجام این حملات انجام دهد.

مقامات پاکستان بارها و بارها ضمن محکوم کردن این حملات، آن را نقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان و مغایر با منشور سازمان ملل دانسته اند.

مردم پاکستان نیز بارها با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در مناطق مختلف این کشور، خشم و انزجار خود را از کاخ سفید و ادعاهای دروغین آن مبنی بر مبارزه با تروریسم در منطقه ابراز داشته اند.

تازه ترین حمله پهپادی آمریکا به خاک پاکستان حدود سه هفته پیش و در منطقه ای در ایالت بلوچستان انجام شد.

اگرچه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به قلمروی پاکستان موضوع تازه ای نیست و از بیش از 10 سال پیش در مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان به وفور انجام شده و جان بسیاری از ساکنان این مناطق را گرفته است، اما این نخستین بار است که پهپادهای آمریکایی منطقه ای در ایالت بلوچستان پاکستان را مورد حمله قرار داده اند.

آمریکا مدعی است که در این حملات، بطور دقیق مواضع تروریست ها و شبه نظامیان را هدف قرار می دهد اما نظر کارشناسان و افراد مطلع حاکی از آن است که حدود 80 درصد قربانیان این حملات را افراد عادی و ساکنان مناطق بمباران شده تشکیل می دهند.

  • افزایش هشت برابری حملات هوایی آمریکا به پاکستان در دوره اوباما

آمار و ارقام نشان می دهد حملات پرنده های آهنی بدون سرنشین آمریکا به مناطق مختلف خاک پاکستان که از سال 2004 و در زمان ریاست جمهوری جرج بوش آغاز شده است، در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نزدیک به هشت برابر افزایش داشته است.

بر اساس طبق آمار منتشره از سوی موسسه ژورنالیسم تحقیقی(یک موسسه غیردولتی درلندن) از سال 2004 تاکنون در مجموع 424 فقره حمله توسط پهپادهای آمریکا به خاک پاکستان انجام شده که 51 مورد آن در دوره ریاست جمهوری جرج بوش بوده و 373 مورد هم در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رخ داده است.

براساس آمار منتشره از سوی این موسسه، دست کم دو هزار 500 نفر بر اثر این حملات جان خود را از دست داده اند که تعداد قابل توجهی از آنان را افراد عادی و ساکنان مناطق بمباران شده تشکیل می دهند.

کد خبر 336123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha