همشهری آنلاین: در پی برخورد دو اتوبوس مسافربری با یک تانکر نفتی، هر سه خودرو دچار حریق شدند. در این سانحه بیش از ۵۰ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند. شماری زن و کودک در میان قربانیان دیده می‌شوند.

سانحه رانندگی در افغانستان با بیش از ۵۰ کشته و ۷۱ زخمی

به گزارش دويچه وله، سحرگاه یکشنبه ۸ مه 2016 (۱۹ اردیبهشت 1395) دو اتوبوس مسافربری با یک تانکر مواد سوختی برخورد کردند که هر سه خود خودرو دچار حریق شدند.

گفته می‌شود در پی آن دست‌کم ۵۰ نفر کشته و ۷۳ تن زخمی شده‌اند که زن و کودک در میان قربانیان بوده است.

این حادثه در ولایت غزنی و در مسیر شاهراه کابل و قندهار افغانستان رخ داده است.

امین‌الله امرخیل، فرمانده پلیس غزنی به خبرگزاری آلمان گفته است که پس از برخورد این دو اتوبوس با تانکر سوخت، هر سه وسیله نقلیه آتش گرفته و در میان شعله‌های آتش محصور شدند.

آغاگل جاوید سالنگی، سخنگوی والی غزنی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که ۵۰ تن در این رویداد کشته شده‌اند.

بر اساس آخرین خبرها در این حادثه ۷۳ تن نیز زخمی شده‌اند. به گفته این مقام شمار زیادی از زخمی‌شدگان در این رویداد دچار سوختگی‌های شدید هستند و وضعیت آن‌ها وخیم است.

شاهراه کابل- قندهار- هرات یکی از مرگبارترین جاده‌های افغانستان است که هر از گاهی سانحه‌های خونباری در آن رخ می‌دهد می‌گیرد.

مقامات پلیس راه و ترابری در وزارت داخله افغانستان همواره دلیل بروز چنین حوادث ترافیکی را بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان می‌کنند.

اما رانندگان این مسیر و شرکت‌های حمل و نقل کم عرض بودن جاده، نبود علایم استاندارد راهنمایی و رانندگی و خرابی و ناامنی جاده‌ها را دلیل بروز چنین رویدادهایی می‌خوانند.

به‌ویژه مناطقی که در مسیر شاهراه کابل- قندهار از ولایت غزنی قرار دارند از جمله ناامن‌ترین مکان‌ها هستند که هر از گاهی شورشیان و راهزنان ایست‌های بازرسی ایجاد می‌کنند و دست به آدم‌ربایی‌های گروهی می‌زنند.

رانندگان اتوبوس‌های شرکت‌های حمل و نقل می‌گویند به دلیل حفظ جان خود و مسافران، مجبور هستند از برخی مناطق این شاهراه با سرعت هرچه بیشتر عبور کنند تا در صحنه جنگ میان دولت با شورشیان به کمین‌های آنان برنخورند.

اما برخی از مسافران علاوه بر دلایلی که رانندگان و پلیس راهنمایی و رانندگی افغانستان عنوان می‌کنند، به این نکته اشاره دارند که شرکت‌های حمل و نقل به خاطر سرعت عمل در انتقال مسافران و به دست آوردن پول بیشتر از این طریق، به رانندگانی که زودتر به مقصد برسند پاداش داده و بدین گونه جان مسافران را به خطر می‌اندازند.

کد خبر 333176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha