همشهری آنلاین: وزیر نفت و گاز هند بک بار دیگر بر عزم این کشور برای ادامه مذاکرات احداث خط لوله صلح تأکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر مورلی‌ دیورا گفت :‌ این کشور به‌ طرح‌ خط لوله‌ صلح متعهد است‌ و در این‌ مورد هیچ‌ تردیدی‌ وجود ندارد. 

مورلی‌ دیورا در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران‌‌ در هند علت حضور نیافتن مقامات کشور مطبوعش در نشست‌ سه‌ جانبه‌ اخیر در تهران‌ ‌ را اختلاف‌ با پاکستان‌ بر سر هزینه‌ ترانزیت‌ گاز از این کشور به هند اعلام‌ کرد.

نبی‌ زاده‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران هم بر خواست‌ تهران بر اجرای‌ طرح‌ خط لوله صلح با حضور دهلی نو تاکید کرد .

وی با اشاره به‌ نهایی‌ شدن‌ قرارداد خرید و فروش‌ گاز با پاکستان‌ گفت‌: ایران‌ زمان‌ امضای‌ قرارداد را نوامبر آینده‌ (آبان)‌‌ اعلام‌ کرده‌ است تا فرصت‌ کافی‌ برای‌ حل‌ مسایل‌ دو جانبه‌ بین‌ پاکستان‌ و هند و پیوستن‌ هند به‌ این‌ طرح‌ وجود داشته‌ باشد.

غیبت‌ هند در نشست‌ تهران‌ شایعه‌ خروج‌ این‌ کشور را از طرح‌ خط لوله‌ 2700 کیلومتری‌ ایران‌‌ - پاکستان‌ و هند درپی‌ داشت.‌‌

در همین‌ حال‌ ای‌ احمد وزیر مشاور در وزارت‌ امور خارجه‌ هند هم در امیرنشین‌ دوبی‌ اعلام‌ کرد: درباره غیبت‌ هند در نشست‌ اخیر در تهران‌ ، بیش‌ از واقعیت ، شایع پردازی‌ شد.

وی‌ افزود‌ :دولت‌ هند همواره‌ از پیوستن‌ به‌ این‌ طرح‌ حمایت‌ کرده‌ است‌‌.

ای‌ احمد در پاسخ‌ به‌ سوالی‌ درباره فشار آمریکا بر هند برای‌ انصراف‌ از طرح‌ خط لوله‌ صلح گفت:‌‌ روابط هند و آمریکا به‌ رابطه‌ هند با دیگر کشورها ربطی ندارد و هند دراین‌ باره‌ براساس‌ منافع ملی‌ خود تصمیم‌ می‌گیرد.

کد خبر 33012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز