همشهری آنلاین: اقدام سازمان ملل در جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست صهیونیست ها در نمایشگاه این نهاد بین المللی، خشم سران رژیم اشغالگر قدس را به همراه داشت.

 خشم سران صهیونیست از رد اعتبار ادعاهایشان در نمایشگاه سازمان ملل

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل متحد به رژیم صهیونیستی اجازه نداد كه صهیونیست ها بخشی از اطلاعات نادرست و تحریف شده خود را در نمایشگاهی كه در سازمان ملل برپا شده ارائه كنند، كه این اقدام این نهاد بین المللی خشم صهیونیست ها را به همراه داشت.

دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از این كه روز دوشنبه به چند مجموعه اطلاعات صهیونیستی اجازه ارائه و نمایش در راهروی طبقه اول مقر سازمان داده نشده، اعتراض كرد.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست، سه بنر درباره عرب های ساكن فلسطین، بیت المقدس و صهیونیست ها به همراه تصاویر و متن های مربوطه از سوی ناظران سازمان ملل فاقد اعتبار برای ارائه در این نمایشگاه تشخیص داده شد.

در پوستر مربوط به بیت المقدس ادعا شده بود كه این شهر پایتخت مادی و معنوی صهیونیست ها است و صهیونیست ها از هزار سال پیش از میلاد مسیح! ساكنان بومی سرزمین های اشغالی بوده اند.

پوستری دیگر نیز ادعای 'تساوی عرب ها با صهیونیست ها' را در اراضی اشغالی مطرح می كند.

دانون در اعتراض خود به بان كی مون دبیركل سازمان ملل، رد صلاحیت و اعتبار این اطلاعات را عامل تضعیف رژیم صهیونیستی و ادعای این رژیم درباره تعلق فلسطین به صهیونیست ها دانسته است.

هیات نمایندگی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اشاره به قطعنامه این نهاد در دهه 70 میلادی كه صهیونیسم را مساوی نژادپرستی اعلام كرده بود، اقدام اخیر سازمان ملل را به مثابه اجرای دوباره قطعنامه مذكور دانست.

سازمان ملل در سال 1991میلادی این قطعنامه را لغو كرد.

دانون در اعتراض خود خواستار عذرخواهی سازمان ملل از صهیونیست ها شده است.

رژیم صهیونیستی كرانه باختری، نوار غزه و شرق بیت المقدس را در جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال و سپس بیت المقدس شرقی را ضمیمه سرزمین های اشغالی كرد.
این رژیم بیت المقدس را مركز خود اعلام كرده است؛ اقدامی كه توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود.

رژیم اشغالگر قدس در توطئه ای كه با هدف تغییر مختصات جمعیتی فلسطین و غصب سرزمین آن ها طراحی شده، صهیونیست ها را از كشورهای مختلف جهان به این منطقه كوچانده است. این رژیم همچنین در اراضی فلسطینیان اقدام به ایجاد شهرك های غیرقانونی و اسكان صهیونیست ها كرده است. به موجب قوانین بین المللی هرگونه دخل و تصرف در مناطق اشغالی از سوی قدرت اشغالگر ممنوع است.

علاوه بر این، صهیونیست ها در توطئه ای تحت عنوان تقسیم زمانی و مكانی بیت المقدس، تعهدات خود را زیرپا گذاشته و به صورت مكرر حریم این مكان مقدس را نقض می كنند.

کد خبر 329581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha