یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه روز گذشته جلسه هفتگی کابینه این رژیم را در جولان اشغالی تشکیل داد و با سوءاستفاده از شرایط سوریه اعلام کرد که عقب‌نشینی این رژیم از مناطق اشغال شده سوریه امکان ندارد.

اسرائیل

نتانياهو بار ديگر برخلاف قوانين حقوق بين‌المللي مدعي شد كه بلندي‌هاي جولان متعلق به رژيم صهيونيستي است و دنيا بايد اين مسئله را به رسميت بشناسد. بلندي‌هاي جولان يكي از مناطق حساس و راهبردي نظامي در خاورميانه به‌حساب مي‌آيد كه رژيم صهيونيستي از زمان جنگ شش روزه در سال 1967بخش عمده‌اي از آن را به اشغال خود درآورده است.

اين رژيم در سال 1982اين مناطق را به‌عنوان بخشي از خاك خود اعلام كرد اما جامعه جهاني و سازمان ملل متحد اين مسئله را رد كردند. براساس قوانين بين‌المللي بلندي‌هاي جولان همچنان بخشي از خاك سوريه به‌حساب مي‌آيد كه به‌صورت غيرقانوني به اشغال نيروهاي رژيم صهيونيستي درآمده است. راديو رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه نتانياهو با برگزاري جلسه كابينه در بلندي‌هاي جولان اين پيام را به جهان داده است كه اين رژيم حاضر به عقب‌نشيني هم‌اكنون يا آينده از اين منطقه نخواهد بود.

برخي رسانه‌هاي اين رژيم اعلام كرده‌اند كه هفته قبل نتانياهو با جان كري، وزير امور خارجه آمريكا بر سر اراضي جولان جدالي لفظي طي تماسي تلفني داشته‌اند. مقام‌هاي رژيم صهيونيستي به‌شدت نگران هستند كه با رسيدن به توافقي درباره آينده سوريه در جريان مذاكرات صلح ژنو، جامعه جهاني تل‌آويو را براي عقب‌نشيني از منطقه جولان تحت فشار قرار دهد. نتانياهو به همين‌خاطر قصد دارد در ديدار با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه در مسكو هم اعلام كند كه اين رژيم حاضر به پايان اشغال بلندي‌هاي جولان نيست.

کد خبر 330945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha