همشهری آنلاین: رسانه‌های عبری زبان فاش ساختند که وزیر انرژی اسرائیل پس از مذاکره با مقامات اماراتی پیرامون موضوعات مشترک روز دوشنبه از ابوظبی برگشت.

سفر محرمانه وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به امارات

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه المیادین به نقل از کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد که یوال اشتاینز طی چند روز گذشته تحت حراست شدید و تدابیر امنیتی به ابوظبی سفر کرد و با مقامات امارات پیرامون مسائل و منافع مشترک به بحث و گفت و گو پرداخت.

این وزیر اسرائیلی با گروهی از طرف‌های میزبان به بررسی منافع مشترک اسرائیل و اعراب مقابل ایران پرداخته و گفته است که اسرائیل به دنبال همکاری با این کشورهاست.

شبکه مذکور تصریح کرد که شتاینتز در این سفر به بررسی راه های همکاری با امارات در زمینه انرژی پرداخته و اقداماتی را نیز برای افتتاح دفتر منافع اسرائیل در ابوظبی انجام داده است.

از سوی دیگر، سایت i24 به نقل از این شبکه نوشت که وزارت امور خارجه اسرائیل در حال حاضر به دنبال گشایش دفتر نمایندگی در ابوظبی و چندین کشور عربی دیگر است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل چند ماه پیش به ابوظبی سفر کرد و با مقامات امارات در مورد انرژی‌های تجدید پذیر و گشایش دفتر نمایندگی دیپلماسی در این کشور بحث و گفت و گو کرد.

منابع صهیونیستی در ماه نوامبر گذشته اعلام کردند که اسرائیل برای نخستین بار به صورت آشکار دفتر نمایندگی دیپلماسی در امارات افتتاح خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دوری گولد، مدیرکل وزارت امور خارجه اسرائیل برای شرکت در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی ابوظبی شد.

کد خبر 322182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha