همشهری آنلاین: پایگاه خبری شوون خلیجیه روز یکشنبه به نقل از یک نویسنده و مسئول عرب به افشاگری نقش مخرب امارات در منطقه عربی و بخصوص کشورهای درگیر انقلاب های عربی بویژه طرح تسلیم کشور مصر به رژیم صهیونیستی پرداخت.

 افشاگری یک نویسنده عرب از نقش مخرب امارات در منطقه

به گزارش ايرنا، محمود رفعت مدیر دانشکده قانون و روابط بین الملل در کشور بروکسل و وکیل بین المللی در اروپا نوشت: طرح امارات این بود تا شرایط را به شکلی فراهم نماید که رژیم صهیونیستی بتواند از نظر نظامی، اقتصادی و فرهنگی بطور بی سابقه ای و حتی بیشتر از زمان توافقنامه کمپ دیوید از مصر بهره برداری کند.

وی در صفحه توییتر خود به نقش برجسته تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در اجرای این طرح و کمک های امارات در تحقق این هدف اشاره کرده و نوشت: محمد دحلان مشاور ولیعهد ابوظبی به عنوان مجری نقشه های تونی بلر در تحقق و اجرای این طرح نقش اساسی داشته است.

محمود رفعت به گشایش دفتر نمایندگی رژیم صهیونیستی در ابوظبی در سال گذشته و کمک این رژیم در دادن اطلاعات سری از سقوط هواپیمای روسی اشاره کرده و افزود: بعد از اعتیاد خلیفه بن زاید حاکم امارات، محمد بن زاید (برادرش) عملا حکومت این کشور را در دست خود گرفته و او نیز تحت سیطره محمد دحلان و تونی بلر قرار دارد.

وی تونی بلر را طراح اصلی سیاست های امارات دانست و نوشت: تونی بلر بود که عراق را ویران کرد و او عقل کل و طراح سیاست های امارات محسوب می شود و محمد دحلان مجری نقشه های او است هرچند پشت پرده و در سکوت بسر ببرد.

این نویسنده عرب سپس به دیدارهای مقامات نظامی مصری با نظامیان صهیونیست در ابوظبی در سال های 2012 و 2013 میلادی اشاره کرد و افزود: آنها طرح نزدیکی مصر به رژیم صهیونیستی را دنبال می کردند.

وی همچنین گروه دحلان را به کشتار سربازهای مصری در رمضان سال 2012 متهم کرد.

رفعت افزود: رسانه های خبری مصری تحت سیطره امارات با مدیریت دحلان تلاش کردند تا چهره مقبول ملایمی از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را با شیطنت دولت قطر و یکی از گروه های فلسطینی نزد مردم مصر به تصویر بکشند تا جایی که نخبگان مصری در دام رژیم اسرائیل گرفتار شده و این رژیم را دشمنی عاقل پنداشتند و در همین راستا بود که دولت السیسی به امر امارات، درهای مصر را به روی صهیونیست ها گشود.

وی افزود: میزان سیطره رژیم اسرائیل بر صحرای سیناء هنگام سقوط هواپیمای روسیه، بطور آشکار نمایان شد.

کد خبر 326629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha