همشهری آنلاین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جنایتی دیگر، دستور تسریع در روند تخریب منازل شهدای فلسطینی را صادر کرد.

 دستور نتانیاهو بر تسریع تخریب منازل شهدای فلسطینی

به گزارش ايرنا به نقل از فلسطین الیوم و به نقل از منابع صهیونیستی، نتانیاهو به ادارات زیربط دستور داده تا در روند تخریب منازل شهدای فلسطینی به ویژه شهدای عملیات مقاومت تسریع کنند.

به گفته این منابع، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مشورتی هفته جاری با مسوولان سیاسی و امنیتی عالیرتبه این رژیم درخصوص بررسی اوضاع جاری در منطقه، از کندی تخریب خانه های این شهدا ابراز نارضایتی کرده بود.

رژیم صهیونیستی برخلاف تمام موازین حقوق بشر و حقوق بین الملل اقدام به تخریب منازل فلسطینیانی می کند که به هر دلیل فعالیت آنان را مرتبط با عملیات مقاومتی علیه اشغالگری های خود می داند.

این درحالی است که حق مسکن یکی از حقوق بدیهی و اولیه بشر است که در تمام میثاق های بین المللی پذیرفته شده است.

مجامع فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر با محکوم کردن این رویه صهیونیستها این اقدام را مصداق تنبیه جمعی فلسطینیان عنوان کرده و خواهان توقف اعدام های میدانی جوانان فلسطینی و تخریب منازل شهدا و بی سرپناه کردن بازماندگان آنها شده اند.

صائب عریقات دبیر کل هیات اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این رویکرد صهیونیستها را جنایت علیه بشریت خوانده است.

وی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از فضای به وجود آمده در جامعه بین الملل، اخیرا حمله وحشیانه ای برای تخریب منازل فلسطینیان و تنبیه جمعی غیرنظامیان را آغاز کرده است.

از آغاز موج مقاومت های مردمی فلسطینیان علیه سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی موسوم به انتفاضه قدس تاکنون دستکم 174 فلسطینی شهید شده اند.

در این مدت همچنین بیش از 22 هزار و 673 فلسطینی دیگر نیز زخمی و هزاران نفر بازداشت شده اند.

سرزمین های اشغالی فلسطین از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر ماه) صحنه اعتراض گسترده فلسطینی ها به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال بیت المقدس و توطئه طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی بوده است.

کد خبر 323789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha