همشهری‌آنلاین: رژیم صهیونیستی میزان تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های فلسطینیان را در سراسر کرانه باختری در مقایسه با سال قبل حدود ۴ برابر افزایش داده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تعداد فلسطینیانی که از آغاز سال جاری میلادی آواره شده‌اند، با افزایشی بی‌سابقه به 808 تن رسیده است.

سازمان ملل اعلام کرد از ابتدای ژانویه 2016 در مجموع 588 ساختمان متعلق به فلسطینیان تخریب شده که این موضوع، زندگی بیش از هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

 اغلب تخریب‌ها در منطقه «c» در کرانه باختری روی داده است. این منطقه 60 درصد از زمین‌های کرانه باختری را در برمی‌گیرد و به طور کامل تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی،دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل 20 فروردین در بیانیه‌ای اعلام کرد 124 فلسطینی از جمله 60 کودک در اثر ویرانگری‌های اسرائیل در مدت یک روز، بی‌خانمان شده‌اند.

این تخریب‌ها زنگ خطر را در میان دیپلمات‌ها و گروه‌های حقوق بشر به صدا درآورده است. آنان این اقدام را نقض مداوم قوانین بین‌المللی از سوی تل آویو در نظر می‌گیرند.

تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطین از مرداد 1394 هم‌زمان با اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت ورود نمازگزاران فلسطینی به محوطه مسجدالاقصی در شرق قدس افزایش یافته‌است.

نظامیان صهیونیست از اکتبر گذشته بیش از 210 فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک را به قتل رسانده‌اند.

کد خبر 332258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha