دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سرباز ارتش افغانستان که گمان می رفت در نبرد با طالبان جان خود را از دست داده و پیکر فردی با هویت ناشناخته به نام وی برای دفن به خانواده اش تحویل شده بود، زنده پیدا شد، اما مادرش بر اثر خبر مرگ وی با سکته قلبی جان خود را از دست داده و همسرش با مردی دیگر ازدواج کرده است.

تراژدی اعلام اشتباه مرگ سرباز افغان

به گزارش ایرنا، یکی از مسئولان محلی هلمند روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که پس از اعلام خبر کشته شدن این سربازافغان، دولت 200 هزارافغانی معادل 3 هزار دلار به خانواده وی کمک کرد واینک پس ازاطلاع از زنده ماندن وی، خواستار بازگرداندن این مبلغ شده است.

به گفته این مسئول محلی که خواست نام وی در خبر ذکر نشود، ماجرا از این قرار بوده است که چندماه قبل در جریان یک درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی، چند تن از طرفین کشته شدند و یکی از کشته شدگان دولتی که هویت وی به طور دقیق قابل شناسایی نبوده است، از سوی فرمانده وی، به عنوان سربازی که در این درگیری ناپدید شده بود، معرفی می شود.

وی افزود که پیکر این فرد کشته شده به خانواده سرباز ناپدید شده تحویل می شود و مادر این سرباز با شنیدن خبر کشته شدن فرزند خود بر اثر سکته قلبی جان می دهد و همسر وی نیز چند ماه پس از برگزاری مراسم خاکسپاری، با مرد دیگری ازدواج می کند، اما در روزهای گذشته، پس از آن که نیروهای دولتی در یک عملیات به زندان طالبان در استان هلمند حمله می کنند، مشاهده کردند که این سرباز نزد طالبان، زندانی بوده و کشته نشده است.

به گفته این مسئول محلی، این سربازبه مدت شش ماه نزد طالبان زندانی بوده واینک دولت از وی خواسته است تا مبلغی را که به خانواده اش تحویل داده اند، بازگرداند، اما وی با آنان در حال مناقشه است و به دنبال گرفتن خسارت از دولت به خاطر از دست دادن مادر و همسر خود است.

درگیری ها میان طالبان و نیروهای دولتی از حدود 7 ماه قبل در استان هلمند شدت یافته است و طالبان چندین شهرستان این استان را به تصرف خود درآورده اند.

کد خبر 329464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha