آزاد ه مختاری : اختلاف به خاطر سرقفلی مغازه‌ای در امیرآباد شمالی، گروگانگیری یک ساعته‌ای را رقم زد که با دخالت پلیس پایان یافت.

عقربه های ساعت 10 و 5 دقیقه صبح را نشان می داد که نگهبان بانکی در کارگرشمالی با مرکز فوریت های پلیسی تماس گرفت و آنها را در جریان یک حادثه گروگانگیری قرار داد.

« مرد میانسالی در داخل یک مغازه لوازم خانگی  در کارگر  شمالی ، مرد دیگری را با شلیک گلوله مجروح کرده  است».

با این گزارش، ماموران کلانتری 125 به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و مغازه را تحت محاصره قرار دادند.

در حالی که مرد مجروح خون آلود  روی سنگفرش مغازه افتاده بود، مرد مسلح با دیدن پلیس کرکره مغازه را پایین  کشید و  آن سوی کرکره‌ها پناه گرفت.

اوتهدید می‌کرد در صورت نزدیک شدن پلیس به مغازه شلیک خواهد کرد.  در حالی که  احتمال می رفت مرد عصبانی به هر کاری دست بزند، با هدایت مستقیم سرهنگ داوود رشیدی- رئیس کلانتری 125- عملیات آزاد سازی گروگان و دستگیری مرد مسلح آغاز شد.

در نخستین مرحله، تیم عملیاتی سعی کرد تا با گفت وگو گروگانگیر خشمگین را که کنترل خود را از دست داده بود وادار به تسلیم کند؛ به این ترتیب کارآگاهان با استفاده از روش‌های روان‌شناسانه گروگانگیر را  به آرامش دعوت کرده و ازاو خواستند که  اجازه دهد ماموران برای نجات گروگان قدم به مغازه بگذارند ، اما وی به شدت مقاومت کرد.

با توجه به آن‌که جان مرد مجروح در خطر بود، ماموران سعی کردند با پرتاب گازاشک آور به داخل مغازه مرد مسلح را وادار به تسلیم کنند، اما گروگانگیر که به نظر می‌رسید بدجوری کنترل خود را از دست داده است با فریاد از ماموران می‌خواست دور شوند و حتی به سوی رئیس کلانتری 125 آتش گشود که  به وی  اصابت نکرد.

در حالی که تعدادی از ماموران پلیس مرد مسلح را نشانه گرفته بودند تا در صورتی که وی خواست دست به اقدام خطرناک دیگری بزند وی را هدف قرار دهند، تیم حاضر در صحنه به این نتیجه رسید که پسر گروگانگیر  می‌تواند پدرش  را متقاعد کند که دست از مقاومت بردارد.

بدین ترتیب با هماهنگی پلیس لحظاتی بعد پسر مرد مسلح به صحنه آمد و به دستور فرمانده عملیات به آرامی به  کرکره ‌های مغازه نزدیک شد. مرد جوان از پدرش خواست به جای مقاومت بی نتیجه وقبل از آن‌که خیلی دیر شود خود را تسلیم کند.

تسلیم پس از 6 شلیک

درحالی که مرد جوان هم نتوانسته بود پدرش را برای تسلیم شدن متقاعد کند، تیم عملیاتی تصمیم گرفت نیروهای ضد گروگانگیری را برای پایان دادن به ماجرا به صحنه  وارد کند، اما ناگهان مرد مسلح که به نظر می رسید صحبت‌های پسرش بر وی تاثیر گذاشته است ، خود را تسلیم کرد.

با دستگیری مرد گروگانگیر، کارآگاهان به سرعت قدم به مغازه گذاشته و مجروح 68 ساله‌ را که از ناحیه گردن ، پا و دست هدف 3 گلوله قرار گرفته بود به بیمارستان امام خمینی انتقال دادند.

عملیات روان‌شناسانه پلیس

سرهنگ داوود رشیدی درتوضیح انگیزه مرد مسلح به همشهری گفت: اولین بازجویی ها از وی نشان می دهد اختلاف این مرد و مجروح حادثه به خاطر سرقفلی مغازه‌ای است که درگیری در آن صورت گرفته است.

آنها از 2 سال قبل با یکدیگر بر سر این مغازه اختلاف داشته‌اند و چندین بار به دادگاه رفته‌اند و سرانجام زمان حادثه وقتی مرد مجروح طبق حکم دادگاه به مغازه رفته و درحال تخلیه آن بوده صاحب مغازه( ضارب ) با مشاهده این صحنه به سرعت به سراغ اسلحه‌ای که در مغازه جاسازی کرده بود رفته و او را هدف قرار داده است.

وی گفت : خوشبختانه در این حادثه با استفاده از روش های روان‌شناسانه و بدون شلیک حتی یک گلوله به سوی مرد مسلح، وی وادار به تسلیم شد.

کد خبر 32930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز