چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: مرد میانسال با همسر سابقش نقشه اخاذی 100 میلیونی از مرد ثروتمندی را کشید، اما وقتی که این گروگان از ترس از هوش رفت در اقدامی عجیب مبلغ درخواستی را به 3 میلیون تومان کاهش دادند.

ساعت 19 بیست و سوم مردادماه، کارآگاهان پلیس پایتخت که از زمان و محل قرار تحویل پول به ربایندگان مدیر یک  شرکت ساختمانی بزرگ  در  شمال تهران  مطلع شده بودند ، با نظارت قاضی سلیمانی -  دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی پایتخت-  منطقه را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

کارآگاهان هنگامی در جریان این آدم ربایی قرار گرفتند که شریک مرد گروگان با پلیس  تماس گرفت و به آنها گفت که این مهندس ساختمان لحظاتی قبل با وی تماس گرفته و  به وی گفته بود از سوی یک زن و 2 مرد به گروگان گرفته شده است و اگر وی 3 میلیون تومان در محل قراری در خیابان بهار به گروگانگیران بدهد او  را آزاد خواهند کرد، با این تماس  بود که عملیات پلیسی برای  رهایی گروگان آغاز شد و منطقه تحت کنترل پلیسی قرار گرفت.

 ساعت 19 و30 بعد  از ظهر را نشان می داد که خودروی پژویی با 2سرنشین مرد و یک زن   در محل قرار حاضر شد، زن جوان پس از پیاده شدن ا ز خودرو  به طرف محل قرار به راه افتاد و بعد ا ز تحویل گرفتن پول به سمت خودرو بازگشت اما در همین زمان گروگانگیران خود را در درمحاصره پلیس دیدند.

آنها تلاش کردند تا از حلقه محاصره پلیس  بگریزند، ولی در این میان تنها راننده موفق به فرار شد و زن جوان و  مرد همراهش دستگیر شدند.

با بازداشت گروگانگیران، عملیات ضربتی برای آزاد سازی گروگان  آغاز شد   و با بازجویی از دستگیرشدگان در مدت کوتاهی محل اختفای گروگان  که  یکی از اتاق های منزل   زن جوان بود به محاصره پلیس درآمده و وی آزاد شد.

  تخفیف 97 میلیون تومانی

با آزاد شدن مهندس گروگان گرفته شده وی هنگامی که از سوی دادیار سلیمانی تحت بازجویی قرار گرفت گفت: وقتی با تماس  زن تنها که مدعی بود احتیاج فوری به پول دارد به خانه او رفتم ، 2 مرد وارد خانه شده و با تهدید مرا به داخل اتاق کشانده و مدعی شدند مامور  هستند.

آنها مدعی بودند آنقدر نفوذ دارند که به خاطر نظرسویی که به دختر11ساله  این زن داشته‌ام، می‌توانند مرا به عنوان یک قاتل سریالی تحویل پلیس بدهند  و مرا به پای چوبه دار ببرند، ولی اگر 100 میلیون تومان به آنها بدهم دست از سرم برمی دارند.

تهدیدات آنها باعث شد ازترس ازهوش بروم ، ولی وقتی به حال عادی برگشتم ، گروگانگیران  که گویا ترسیده بودند من سکته کنم، ناگهان رقم درخواستی خود را از 100میلیون به 3 میلیون تومان کاهش دادند.

در حالی که ترسیده بودم با تلفن همراه شریکم تماس گرفته  وازاو خواستم مبلغ درخواستی آنان را به محلی که گروگانگیران تعیین می کند برساند، که شریکم با پلیس تماس گرفته وبا هماهنگی ماموران آدم ربایان  دستگیر شدند.

  تهدید برای آدم ربایی

با این ادعاهای مرد  گروگان ، بازجویی از زن جوان و  همدست دستگیر شده‌اش آغاز شد.
متهم زن پرونده  که 28سال سن داشت   وقتی دیروز  دستبند به دست مقابل قاضی  سلیمانی دادیار دوم دادسرای جنایی قرار گرفت مدعی شد که او هرگز انگیزه اخاذی نداشته  بلکه از سوی شوهرسابقش مجبور به این کار شده است.

وی در توضیح ماجرا گفت: 7 سال قبل در حالیکه 21 سالم بود از همسرم جدا شدم و سرپرستی دختر8 ساله‌ام نیز به من سپرده شد، مدتی را به تنهایی زندگی کردم تا اینکه یکی ازدوستانم که درجریان شرایط زندگی ‌ام قرار گرفت، مرا به مهندس ساختمان که مرد ثروتمندی بود معرفی کرد او از آن به بعد  هرماه به من مقداری کمک مالی می کرد، تا اینکه دختر 11 ساله ام مدتی قبل به پدرش گفته بود که این مهندس  قصد آزار او را داشته است.

شوهر سابقم با شنیدن این حرف های دخترم  درصدد انتقام از این مرد برآمد، او تهدید می کرد که  این مرد را ربوده و به قتل می رساند سرانجام هم با تهدید مرا مجبور به همراهی با خودش کرد تا این مرد را گروگان بگیریم.

 روزحادثه با مهندس تماس گرفتم  و به او گفتم مشکلی برایم پیش آمده است، با این ترفند او را به خانه ام کشاندم ولی هنوز چند دقیقه از حضور او درخانه نگذشته بود که همسر سابقم به همراه مرد جوانی وارد خانه شدند و او را وادار به تماس با دوستش کردند تا مبلغ درخواستی اشان را آماده کند.

همدست این زن نیز مدعی شد که از ماجرا خبر نداشته و شوهر سابق این زن پای او را به بهانه رفتن به مسافرت به این ماجرا کشانده ا ست.

کد خبر 29034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز