دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: وسوسه پولدار شدن یک‌شبه، باعث شد تا زوج جوانی که از سوی مردی سالخورده حمایت مالی می‌شدند، نقشه ربودن وی را طراحی و اجرا کنند.

گزارش یک گروگانگیری

صبح 24 تیرماه، مرد سالخورده‌ای که به شدت وحشتزده بود به دایره جنایی پلیس آگاهی کرج رفت و از مردان ناشناس که او را ربوده و مورد شکنجه قرار داده بودند شکایت کرد.

این مرد به ماموران گفت: روز قبل زمانی که در حال رفتن به محل کارم بودم، مرد ناشناسی از داخل یک خودروی سواری مرا صدا زد و در حالی که وانمود می کرد قصد پرسیدن سئوالی را دارد، از من خواست تا برای کمک کردن به او سوار ماشین شوم.

وی ادامه داد: وقتی سوار خودرو شدم ناگهان مرد ناشناس و راننده با تهدید چاقو از من خواستند سکوت کنم و پس از آن نقاب مشکی رنگی را به صورتم کشیده و سرم را به زیر صندلی بردند.

ماشین به راه افتاد اما من چیزی نمی‌دیدم تا اینکه پس از 20 دقیقه خودرو متوقف شد و مردان ناشناس مرا به خانه‌ای متروکه برده و شروع به کتک زدنم کردند.

بعد از گذشت 3 ساعت در حالی که آنها از صحنه‌های شکنجه فیلم برداری کرده بودند، گفتند اگر مبلغی را که می‌خواهند به آنها بدهم دست از سرم برمی‌دارند و در غیر این صورت باز هم به سراغ من آمده و مرا شکنجه خواهند داد.

من هم برای آنکه از دست آنها فرار کنم با پیشنهاد آنها موافقت کردم و قرار شد 12 میلیون تومان پول نقد برای آنها تهیه کنم و در  مقابل آنها  فیلمی را که از من تهیه کرده بودند به من تحویل بدهند، اما وقتی آدم‌ربایان مرا در جایی خلوت رها کردند به اداره پلیس آمدم تا از آنها شکایت کنم.

ماموران پس از شنیدن حرف‌های مرد سالخورده ماجرا را به بازپرس شعبه 13 دادسرای جنایی کرج اطلاع دادند و با صدور دستور قضایی تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری آدم ربایان آغاز شد.

با گذشت 4 روز از این ماجرا در حالی که ماموران منتظر تماس آدم‌ربایان برای دریافت پول بودند، زن جوانی با مرد سالخورده تماس گرفت و مدعی شد از طرف آدم ربایان اجیر شده تا پول‌ها را از وی بگیرد.

در حالی که این زن بعد‌ازظهر  همان روز را برای دریافت پول تعیین کرده بود ماموران پلیس وارد عمل شدند و با ردیابی‌ توانستند مخفیگاه زن جوان را شناسایی کنند.

توطئه‌ای برای طمع میلیونی

پس از شناسایی محل زندگی تماس‌گیرنده، در حالی که مرد سالخورده مدعی بود این زن را می‌شناسد و از مدتی قبل به او و شوهرش کمک می‌کند، ماموران پلیس از وی خواستند با این زن برای پرداخت پول قرار بگذارد و به این ترتیب زن جوان زمانی که برای دریافت 12 میلیون تومان به آنجا آمده بود  دستگیر شد.

این زن که حمیده نام دارد در بازجویی اولیه به اجرای نقشه ربودن شاکی با همدستی شوهر و عمویش اعتراف کرد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی 2 همدست وی را نیز دستگیر کردند.

ربایندگان در اظهاراتشان مدعی شدند: مدتی بود که  فرد ربوده شده از لحاظ مالی به ما کمک می‌کرد اما به خاطر وسوسه پولدار شدن و مشکلات زیادی که داشتیم تصمیم به اخاذی از او گرفته و فکر می‌کردیم می‌توانیم به این طریق از وی پول بیشتری بگیریم.

ادامه تحقیقات

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس اداره آگاهی استان تهران- گفت: متهمان هم‌اکنون با دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای جنایی کرج در بازداشت به سر می‌برند تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 27823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز