جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: ربایندگان کودک 6 ساله یک کارخانه دار اصفهانی، در نخستین تماس خود درخواست 100 میلیون تومان کردند، اما 5 ساعت بعد در حالی از سوی پلیس دستگیر شدند که 95 میلیون تومان تخفیف داده و درخواستشان به 5 میلیون تومان رسیده بود.

شامگاه پنجشنبه شب گذشته، وقتی خانواده کودک 6 ساله‌ای‌ با پلیس اصفهان تماس گرفته و آنها را در جریان ربودن فرزندشان قرار دادند، کارآگاهان پلیس با ماجرای یک کودک ربایی پیچیده مواجه شدند.

خانواده  کودک به کارآگاهان پلیس گفتند: آدم ربایان هنگامی که فرزند 6 ساله آنها به نام عرفان در حال بازی با پسر همسایه بوده است وی را سوار یک خودروی پراید کرده و ربوده‌اند و سپس در نخستین تماس خود درخواست 100 میلیون تومان کرده‌اند.

با گزارش این کودک ربایی، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس به دستور حسین حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی اصفهان تحقیقات  خود برای یافتن ردی از ربایندگان را آغاز کردند.

کارآگاهان در نخستین اقدام به ردگیری سارقان پرداخته  و دریافتند نخستین تماس ها از شهربازی اصفهان صورت گرفته است، این در حالی بود که ربایندگان که عجله بسیار زیادی برای رسیدن به پول داشتند در تماس‌های بعدی وقتی که متوجه شدند تهیه این مبلغ هنگفت در عصر پنجشنبه و در تعطیلی بانک‌ها ممکن نیست خواسته خود را به سرعت کاهش داده و تلاش کردند به این ترتیب زودتر به پول خود برسند.

تخفیف 95 میلیونی کودک ربایان

در حالی که آدم ربایان در ظرف چندساعت ،95 میلیون تومان از مبلغ درخواستی خود کاسته و در آخرین تماس‌ها مبلغ درخواستی آنها به 5 میلیون تومان رسیده بود، کارآگاهان پلیس به پدر کودک آموزش‌های لازم را داده و از وی خواستند با آدم ربایان قرار ملاقات و تحویل پول بگذارد.

لحظاتی بعد در حالی که تنها 5 ساعت از آغاز آدم ربایی گذشته بود، پدر کودک در محل قراری که ربایندگان  تعیین کرده بودند، حاضر شد. این در حالی بود که اطراف محل قرار توسط ماموران پلیس تحت محاصره قرار گرفته بود.

به این ترتیب هنگامی که یکی از آدم ربایان برای گرفتن پول با خودروی پیکان  به محل قرار آمد، در عملیات ضربتی از سوی پلیس در کمند محاصره قرار گرفته و قبل از آنکه بتواند فرار کند دستگیر شد.

با دستگیری این مرد از آنجا که این احتمال وجود داشت که همدست  این مرد با اطلاع از ماجرای فاش شدن نقشه‌شان، دست به اقدام خطرناکی زده و  جان کودک در خطر قرار گیرد، تیمی از کارآگاهان زبده پلیس به سرعت به بازجویی  فنی و تخصصی از وی دست زدند.

مرد آدم ربا  اگر چه در ابتدا منکر اطلاعی از ماجرای آدم ربایی بود، اما سرانجام وقتی با شواهد پلیسی روبرو شد لب به اعتراف گشوده و به کارآگاهان گفت که همدستش، کودک را در داخل خودروی پرایدی در منطقه ارغوانیه  نگه داشته است که با این اطلاعات این مرد جوان  نیز در محاصره قرار گرفته و کودک آزاد شد.

با دستگیری 2 آدم ربای جوان که 29 و 22 ساله بودند آنها در بازجویی های پلیسی گفتند پس از شناسایی کودک  با انگیزه مالی اقدام به ربودن وی کردیم.

هوشیاری خانواده کودک

حسین حسین زاده رییس پلیس آگاهی اصفهان روز جمعه 11 خرداد با اشاره به خبر دستگیری ربایندگان کودک گفت: این آدم ربایی با هوشیاری والدین کودک در اطلاع رسانی به‌موقع به نیروی انتظامی و همچنین آمادگی کامل مامورین پلیس آگاهی اصفهان در کمتر از 5 ساعت به پایان رسید و کودک ربوده شده نزد خانواده خود بازگشت.

ربایندگان کودک خردسال در بازجویی های اولیه مدعی شدند شیوه سرقت را از سریال ها و فیلم‌های سینمایی الگوبرداری کرده اند و می خواسته اند پولدار شوند.

کد خبر 23418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز