سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: مدیر عامل ورشکسته، وقتی نتوانست بدهی‌هایش را پرداخت کند، نقشه ربودن منشی سابقش را طراحی کرد،.

سرهنگ کارآگاه سعید لیروای، معاون جنایی آگاهی تهران، درخصوص این پرونده به همشهری گفت: متهم که مدیرعامل یک شرکت خرید وفروش گوشی‌های تلفن‌همراه بود، اردیبهشت ماه امسال یک دختر دانشجو به نام مریم را که برای تحصیل از مشهد به تهران آمده بود، به‌عنوان منشی درشرکتش استخدام کرد، ولی یک‌ماه بعد شرکتش ورشکست شد.

با تعطیلی شرکت، ارتباط کاری احسان و مریم نیز قطع شد، تا اینکه اوایل هفته گذشته مرد جوان که نقشه اخاذی 20 میلیونی از خانواده منشی سابقش را طراحی کرده بود، در تماسی تلفنی او را به ‌بهانه پرداخت حقوق یک ماهه اش به خانه خود در سیدخندان کشاند.

دختر دانشجو عصر پنجشنبه گذشته، به جلوی خانه او رفت، اما احسان با تهدید چاقو او را به داخل خانه کشاند و دست و پای او را با طناب بست و این سرآغاز گروگانگیری 20 میلیون تومانی بود.

پیام کوتاه تهدیدآمیز

جوان گروگانگیر، ساعاتی بعد با ارسال پیامی برای برادرمریم او را تهدید کرد اگر 20میلیون تومان به حساب وی واریز نکند، خواهرش را نخواهد دید.

برادر دختر جوان که جان خواهرش را در خطر می‌دید،وقتی متوجه شد که او به تماس‌های تلفنی اش پاسخ نمی‌دهد، به اداره پلیس آگاهی مشهد رفت و به این ترتیب با گزارش پلیس مشهد، عملیات رد‌زنی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

 اما در حالی که عملیات پلیسی برای یافتن مخفیگاه آدم‌ربای ناشناس ادامه داشت، کارآگاهان دریافتند گروگانگیر بعد از 48 ساعت گروگانش را آزاد کرده و این دختر برای شکایت به اداره پلیس رفته است،به این ترتیب با همکاری دختر جوان عملیات دستگیری احسان که قصد نقل مکان داشت آغاز و وی به سرعت دستگیر شد.

گروگانگیری که گریه می‌کرد

با دستگیری احسان وی در بازجویی‌های پلیسی درباره انگیزه خود از ربودن منشی سابق خود گفت: بعداز ورشکستگی شرکتم، یکباره مشکلات و بدبختی‌ها بر سرم آوار شد، بی‌پولی و اصرار صاحب‌خانه برای تخلیه خانه بدجوری به من فشار آورده بود، تنها فکری که به ذهنم رسید این بود که منشی سابقم را که فکر می‌کردم خانواده پولداری دارد  به گروگان بگیرم و از خانواده‌اش اخاذی کنم.

همسر و دختر کوچولویم را به شهرستان فرستادم و نقشه‌ام را به اجرا گذاشتم، ولی بعد از چند ساعت از شروع گروگانگیری پشیمان شدم، اما دیگر راه بازگشت نداشتم، وقتی دیدم که خانواده گروگانم قادر به پرداخت مبلغ درخواستی‌ام نیستند، او را آزاد کردم.

دانشجوی گروگان گرفته شده نیز در بازجویی‌ها گفت: او بسیار آشفته بود چندین بار دیدم گریه می‌کند، یکبارهم مرا به اتاق دختر کوچکش برد و با نشان دادن اسباب بازی‌هایش گفت: فقط به خاطر او این‌کار را کردم، اگر به زندان بیافتم زندگی او ویران خواهد شد.

بنا به این گزارش، متهم که نظریه پزشکی قانونی نشان می‌دهد هیچ گونه آزار و اذیتی نسبت به گروگان خود انجام نداده، در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

کد خبر 31825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز