جواد عزیزی: زن خدمتکار با همدستی یک مرد و زن دیگر، پسر 12 ساله کارفرمایش را ربود و 60 ساعت او را در اتاقکی زندانی کرد.

ساعت 14 و 30 دقیقه بعدازظهر یکشنبه گذشته زمانی که زنگ خانه‌ای در یکی از خیابان‌های اصفهان به صدا درآمد، پسر 12 ساله خانواده به نام کامران در غیاب پدر و مادرش خود را به دم در رساند و با زن جوانی مواجه شد که حامل پیغام شومی بود.

این زن به پسر نوجوان گفت که خواهرش در مسیر بازگشت از دانشگاه تصادف کرده و هم اکنون در بیمارستان بستری است، پسر نوجوان که با شنیدن این جملات وحشتزده شده بود، وقتی با پیشنهاد زن جوان برای رفتن به بیمارستان مواجه شد سوار خودروی وی شد، اما در همین هنگام مردی که در صندلی عقب خودرو مخفی شده بود دست‌ها و دهان او را بست و خودور به راه افتاد.

تماس 100 هزار دلاری

هنوز ساعاتی از این ماجرا نگذشته بود که پیامک‌های( SMS) متعددی برای اعضای خانواده ارسال شد که در آن‌ها با اعلام گروگانگیری، درخواست 100 هزار دلار پول نقد برای آزادی نوجوان 12 ساله مطرح شده بود.

در حالی که چند ساعت از ماجرای آدم‌ربایی می‌گذشت، والدین نوجوان ربوده شده به سرعت خود را به آگاهی اصفهان رسانده و از آن‌ها برای آزادی فرزندشان کمک خواستند.

با گزارش این ماجرا، به دستور سرهنگ حسین حسین‌زاده - رئیس پلیس آگاهی اصفهان - رسیدگی به ماجرا در دستور کار گروهی از زبده‌ترین کارآگاهان پلیس قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای دستگیری آدم‌ربایان و رهایی پسربچه ربوده شده آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین شاخه از تحقیقات عازم خانه پدر کامران شدند و به بررسی تماس‌های ربایندگان پرداختند. در این بررسی‌ها مشخص شد آدم ربایان از طریق پیامک به تهدید خانواده کامران پرداخته و اعلام کرده‌اند درصورت نپرداختن مبلغ مورد نظرشان، انگشتان پسرشان را قطع کرده و به در خانه آنها خواهند فرستاد.

اما آنچه در این تحقیقات توجه تیم تحقیق پلیس را به خود جلب کرد این بود که آدم‌ربایان این پیامک‌ها را برای تمامی اعضای خانواده مرد ثروتمند فرستاده بودند.

در حالی که این اقدام گروگانگیران نشان می‌داد، آنها شماره‌ تلفن‌ همه اعضای خانواده کامران را در اختیار دارند، نخستین فرضیه مبنی بر آشنایی نزدیک ربایندگان با خانواده مرد ثروتمند پیش روی پلیس قرار گرفت.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند گروگانگیران از کسانی باشند که به خانه مرد ثروتمند رفت‌وآمد دارند، با این احتمال که آنها برای بررسی اوضاع به این خانه مراجعه کنند، آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

درحالی که عملیات کنترلی ادامه داشت، مأموران متوجه زن و مرد موتور سواری شدند که وارد کوچه شده بودند.

پس از آنکه موتورسیکلت در فاصله‌ای از خانه مرد ثروتمند توقف کرد، زن جوان از آن پیاده شد و با انداختن پاکتی به حیاط خانه، همراه مرد موتور سوار پا به فرار گذاشت.

مأمور پلیس با مشاهده این صحنه ماجرا را به دیگر مأموران اطلاع داد و به این ترتیب عملیات تعقیبی زن و مرد موتور سوار آغاز شد. دقایقی بعد زن و مرد جوان که تصور نمی‌کردند پلیس در تعقیب آنهاست، مقابل آپارتمانی در منطقه ملک شهر توقف کرده و هر دوی آن‌ها وارد آپارتمان شدند.

با شناسایی این آپارتمان، ماجرا به مرکز کنترل عملیات گزارش و وقتی مشخص شد پاکتی که زن جوان به حیاط خانه والدین کودک انداخته بود حاوی نامه‌ای تهدیدآمیز بوده است، عملیات رهایی گروگان وارد مرحله‌ای تازه شد.

به گفته سرهنگ حسین‌زاده، از آنجا که احتمال می‌رفت، گروگانگیری توسط زن و مرد موتور سوار صورت گرفته باشد، گروه‌های ویژه پلیس آپارتمان مورد نظر را به محاصره در آورده و عملیات ضربتی برای دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد.

کارآگاهان با ورود به آپارتمان، در عملیاتی غافلگیرانه زن جوان و همدستش را دستگیر و کامران را که  چشم‌ها، دست‌ها و دهانش با نوار چسب بسته شده بود را آزاد کردند.

با رهایی پسر 12 ساله پس از 60 ساعت اسارت، مشخص شد زن جوان که طراح نقشه گروگانگیری بود خدمتکار خانه پدر کامران بوده و به همین خاطر شماره تماس همه اعضای خانواده را در اختیار داشت.

این زن در بازجویی‌ها مدعی شد در این آدم‌ربایی مرد جوان و زن دیگری نیز با او همکاری داشته‌اند و به این ترتیب کارآگاهان موفق شدند این 2 متهم را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند.

هشدار به خانواده‌ها

سرهنگ عبدالله قاسمی رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی با اشاره به این خبر با هشدار به شهروندان از آنها خواست برای استخدام خدمتکار از شرکت‌های معتبر که دارای پروانه کسب و مجوز فعالیت هستند استفاده کنند و از دسترسی این افراد به اطلاعات محرمانه خود جلوگیری کنند.

کد خبر 36647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز