با گذشت 9 روز از گروگان گرفته شدن یک دانشجوی ژاپنی در شرق کشور، جانشین فرماندهی قرارگاه رسول اکرم در جمع خبرنگاران گفت: محل اختفای اشرار شناسایی شده که با قطعی شدن محل، عملیات‌ لازم برای آزادسازی صورت می‌گیرد.

ربودن دانشجوی ژاپنی

دوشنبه 16 مهر ماه وقتی یک دانشجوی 23 ساله ژاپنی به نام ساتوشی ناکامورا که برای بازدید از مناطق تاریخی ایران وارد کشور شده بود، از محل سکونت خود از  یک مهمانسرای اتباع خارجی در شهر بم   خارج می‌شد،  توسط مردان مسلح ربوده شد.

ربوده شدن این جوان ژاپنی هنگامی فاش شد که  وی  در تماسی با سفارتخانه ژاپن در تهران به صورت تلفنی از ربوده شدنش توسط اشرار مسلح خبر داد .

به این ترتیب عملیات اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه اشرار که بعد از ربودن مرد جوان وی را به سیستان و بلوچستان منتقل کرده بودند از سوی ماموران قرارگاه رسول اکرم آغاز شد .

شناسایی گروگانگیران در کوه‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اسحاقی، جانشین فرماندهی قرارگاه رسول اکرم در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که گروگانگیری صرفا با انگیزه مالی  صورت گرفته ، افزود: با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفته مشخص شده  گروگان ژاپنی به سیستان و بلوچستان منتقل شده، اما به دلایل امنیتی و همچنین احتمال فرار اشرار، اعلام محل دقیق اختفای آن‌ها ممکن نیست.

اسحاقی ادامه داد: قرارگاه فتح، محل اختفای اشرار را شناسایی کرده، اما هدف متحرک بوده و دائم اقدام به جابه‌جایی می‌کند که با قطعی شدن محل آن‌ها عملیات لازم برای ‌ آزادسازی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با وجود آن‌که گفته می‌شود عامل این گروگانگیری «دری شه‌بخش» از اشرار معروف جنوب بلوچستان است، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده وی به طور مستقیم نقشی در این ماجرا نداشته است.

اسحاقی تصریح کرد: خوشبختانه علما و سران طوایف، افراد شرور را مطرود اعلام کرد‌ه‌اند و آنها هیچ گونه جایگاهی در بین اقوام و طوایف نداشته و دلیل پناه بردن آنان به کوه‌ها   یا کشورهای همجوار، گواهی بر این مدعاست.

گروگان سالم است

مجید ملکان، مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور در تشریح آخرین وضعیت تبعه ژاپنی گروگان گرفته شده گفت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا این فرد ژاپنی با سلامتی کامل آزاد شود.

تجربه موارد مشابه در ایران و سایر کشورها از جمله در مورد اخیر گروگانگیری  اتباع کره در افغانستان نشان داده است عدم دخالت کشوری که تبعه آنها به گروگان گرفته شده می‌تواند به حل و فصل راحت‌تر و سریع‌تر مسئله کمک کند و در صورتی که این کشورها بخواهند مستقیماً در قضیه دخالت کنند ممکن است موجب سوء استفاده گرو‌گانگیران قرار گیرند.

کد خبر 34250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز