گروه حوادث: اشرار مسلح با انگیزه‌ای مبهم، بعد از به آتش کشیدن کامیون‌های نفتکش، جاده ایرانشهر – چابهار را مسدود کرده و اقدام به گروگان‌گیری کردند. آخرین گزارش‌ها ازانتقال 12 گروگان به پاکستان حکایت دارد.

در نخستین ساعات بامداد شنبه، اشرار مسلح با ایجاد راهبندان در جاده ایرانشهر- چابهار در منطقه جکی گر - حوالی پل سمنگان به سمت مرز پاکستان-  خودروهای عبوری را با شلیک رگبار وادار به توقف  کردند.

اشرار پس از متوقف کردن خودروها 2 کامیون نفتکش و 4 دستگاه تریلی دیگر را به آتش کشیدند  و گروگان‌گیری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار همشهری از زاهدان، شاهدان می‌گویند، گروگانگیران 7 تا 10 مرد بوده‌اند که بعد از پیاده کردن رانندگان و مسافران خودروهای عبوری، افراد شیعه و سنی را از یکدیگر جدا کرده اند و افرادی که شیعه مذهب بوده‌اند را به همراه خود به مکان نامعلومی برده‌اند ولی مسافران ا هل تسنن را  آزاد کرده‌اند، آنها همچنین مسافرشیعه‌ای را که لباس بلوچی به تن داشت آزاد کردند.بنا به گزارش ها در میان ربوده شدگان علی زارعی، رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار نیز دیده می‌شود.

نخستین گمانه‌زنی‌ها

در حالی که عملیات پلیسی برای ردزنی گروگان‌گیران آغاز شده‌است، نخستین فرضیه‌ها درباره این گروگان‌گیری، وجود انگیزه‌های انتقام‌جویانه است.

رئیس دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیروی انتظامی در این باره گفت: به نظر می‌رسد این اقدام ناجوانمردانه اشرار مسلح در پی آن انجام شده که شنبه گذشته در همان منطقه، نیروهای عملیاتی با اشرار منطقه درگیر شده و دو تن از آنها را به هلاکت رسانده اند.

بنابر گزارش‌ها در میان کشته‌شدگان این درگیری نام یکی از اشرار مشهور به نام ملاشهبخش دیده می‌شود.

در همین حال محمد جواد اثنی‌عشری معاون قرارگاه رسول اکرم (ص) سیستان درنخستین اظهار نظرها درباره عاملان این گروگان گیری گفت، گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی  مسئول این حادثه شناخته شده‌اند.

اختلافات مذهبی در آستانه اعیاد شعبانیه

یک مقام امنیتی در سیستان و بلوچستان نیز هدف گروگان‌گیری اشرار مسلح در چابهار را برپا کردن ایجاد اختلافات مذهبی درآستانه اعیاد شعبانیه عنوان کرد.

وی گفت: اشرار در زمان گروگانگیری با طرح این سئوال که شیعه یا سنی هستید افرادی که سنی بودند را آزاد کرده  و کسانی که شیعه بودند را گروگان می گرفتند.

وی افزود :13 نفر از افراد گروگان گرفته شده با این عنوان که سنی هستند از سوی گروگانگیران آزاد شدند ، آنها همچنین فردی را که لباس بلوچی به تن داشت اما شیعه بود آزاد کردند.

انتقال گروگان‌ها به پاکستان

سرهنگ مهدی احمدی رئیس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی پلیس، با تایید خبر  گروگان‌گیری در منطقه جکی گر گفت: بر اساس آخرین اخبار، در این گروگان‌گیری 12 نفر گروگان گرفته ‌شده‌اند که احتمال می دهیم به پاکستان انتقال داده شده باشند.

وی افزود: تحقیقات پلیسی برای  شناسایی گروگان گیران و رهایی گروگان‌ها در حالی ادامه دارد که گروگان‌گیران ناشناس هیچ تماسی برای بیان درخواست و یا انگیزه شان  نداشته‌اند.

کد خبر 29346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز