جواد عزیزی: رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور از عملیات موفق پلیس برای پایان دادن به ماجرای گروگان‌گیری کودک 8 ساله خبر داد.

صبح هفتم آبان‌ماه، پسربچه‌ای 8 ساله به نام سعید برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد، اما در مسیر مدرسه توسط دو سرنشین یک خودرو ربوده شد.

هنوز دقایقی از ماجرای این آدم‌ربایی نگذشته بود که گروگانگیران با خانواده سعید تماس گرفته و از آنان خواستند برای آزادی پسرشان 600 هزار دلار بپردازند.

وقتی پدر کودک که  در آن زمان در یکی از کشور‌های همسایه به‌سر می‌برد از ماجرا اطلاع پیدا کرد، صبح روز بعد به سرعت به ایران بازگشته و با پلیس تماس گرفت و آنها را در جریان ربوده شدن پسر 8 ساله‌اش قرار داد.

با توجه به جو تهدید آمیزی که ماجرای این گروگانگیری در شهر خرمشهر و در میان تجار این شهر ایجاد کرده بود، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان به فرماندهی سرهنگ مختاری‌فر رئیس پلیس آگاهی خوزستان وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای ردیابی آدم‌ربایان آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام،  با دادن آموزش‌های لازم،  از پدر سعید خواستند تا با آدم ربایان وارد معامله شود و از این طریق فرصتی برای پلیس به وجود بیاید تا کارآگاهان بتوانند آدم‌ربایان را شناسایی کنند.

به این ترتیب در حالی که گروگانگیران در تماس‌های بعدی خود مبلغ درخواستی را تا 200 هزار دلار کاهش داده بودند، قرار ملاقات گذاشته شد و قرار شد پدر کودک ربوده شده  این مبلغ را به محلی در کنار رود کارون انتقال داده و در آنجا منتظر آدم‌ربایان بماند.

در حالی که هر لحظه تهدید آدم‌ربایان بیشتر می‌شد، 8 گروه ویژه از کارآگاهان عازم محل قرار شده و این منطقه را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

از سوی دیگر از آنجا که احتمال می‌رفت گروگانگیران قصد داشته باشند پس از دریافت پول از طریق رود کارون فرار کنند، چند واحد از شناورهای پلیس روی کارون مستقر شده و به انتظار ورود آدم‌ربایان به محل قرار نشستند.

به گفته سرهنگ مختاری فر، ساعت 19 و 30 دقیقه پنج‌شنبه گذشته در حالی که تحقیقات شبانه‌روزی پلیس سومین روز خود را پشت سر می‌گذاشت، جوان موتور سواری خود را به محل قرار رساند و پس از دریافت کیف پر از پول  محل را ترک کرد.

بنابراین مأموران به تعقیب او پرداختند و پس از آنکه وی وارد خانه‌ای  شد عملیات ضربتی برای دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد.

با دستگیری 2 مرد در این‌ خانه، مأموران متوجه شدند محل نگهداری پسربچه ربوده شده خانه‌ دیگری در همان حوالی است و دقایقی بعد این خانه به محاصره پلیس درآمد و مأموران وارد محل نگهداری گروگان 8 ساله شدند و با دستگیری 2 مرد و یک زن در این خانه  کودک گروگان را که در اتاقی بدون پنجره زندانی شده بود آزاد کردند و دلارها نیز در مخفیگاه متهمان کشف شد.

به پلیس اطلاع دهید

سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور با اشاره به عملیات موفق پلیس برای رها‌سازی‌ گروگان 8 ساله گفت: در مواقع گروگان گرفته شدن اعضای خانواده، مهم‌ترین اقدام، گزارش سریع ماجرا به پلیس است.

این در حالی است که در برخی از پرونده‌ها، به‌دلیل تهدیدهای گروگان‌گیران، خانواده فرد گروگان گرفته شده ماجرا را با تأخیر بسیاری به پلیس اطلاع می‌دهند که این مسئله عواقب جبران ناپذیر و حتی  قتل گروگان را به‌دنبال دارد.

کد خبر 35833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز