گروه حوادث: زیرکی نوجوان ربوده شده، رؤیای 500 میلیون تومانی آدم‌ربایان را بر باد داد

ماموران پلیس گیلان وقتی متوجه ایما و اشاره‌های پسر دبیرستانی شدند، دریافتند که او گرفتار آدم‌ربایانی شده که نقشه شومی در سر دارند.

شامگاه دوشنبه گذشته مردی با پلیس قزوین تماس گرفت و از ربوده شدن پسر دبیرستانی‌اش به نام مجتبی خبر داد. این مرد مدعی شد: عصر امروز پسرم همراه یکی از دوستانش به نام حامد برای خرید موبایل از خانه خارج شد اما چند ساعت بعد، مرد ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت که او را ربوده است. ابتدا حرف‌های این مرد را باور نکردم اما وقتی او گوشی تلفنش را به مجتبی داد و صدای او را شنیدم، فهمیدم که پسرم در دام آدم‌ربایان اسیر شده است.

وی ادامه داد: مرد ناشناس تهدیدم کرد که اگر پلیس را در جریان ماجرا قرار دهم، مجتبی را خواهد کشت و گفت که 48 ساعت وقت دارم تا برای آزادی‌اش نیم میلیارد تومان تهیه و به آنها پرداخت کنم در غیراین صورت دیگر پسرم را نخواهم دید.

بعد از این تماس، از آنجایی که تصور می‌کردم دوست مجتبی از سرنوشت او خبر دارد، راهی خانه آنها شدم اما حامد مدعی شد که قرار بوده با مجتبی برای خرید موبایل به بازار بروند اما در بین راه پسرم با گفتن این جمله که کاری برایش پیش آمده، از وی خداحافظی کرده و رفته است. بعد از آن هم حامد دیگر او را ندیده و نمی‌داند که چه بلایی سرش آمده است.

بعد از اظهارات این مرد، ماموران که بهترین راه حل این معما را تمرکز روی تماس‌های آدم‌ربایان می‌دیدند به انتظار نشستند تا شاید در تماس‌های بعدی، به سرنخی از متهمان دست پیدا کنند.

آنها در مسیر دیگری از تحقیقات، با این فرضیه که آدم‌ربایان از قبل با خانواده مجتبی آشنایی داشته‌اند، پرس و جو از پدر او را آغاز کردند اما وی گفت که به هیچ‌کس مظنون نیست و نمی‌داند چه کسی در ربودن پسرش نقش داشته است.

اشاره‌های سرنوشت ساز

حدود 17 ساعت از ربوده شدن مجتبی گذشته بود و هنوز خبری از آدم‌ربایان نبود. چند صد کیلومتر آن طرف‌تر از خانه مجتبی، یعنی در یکی از جاده‌های شهرستان املش در استان گیلان، ماموران پلیس در حال گشتزنی بودند که متوجه یک خودروی پژو آردی شدند. این خودرو کنار جاده پارک شده بود و پسر نوجوانی روی صندلی عقب و 2 مرد نیز در قسمت جلوی ماشین نشسته بودند.

ماموران در حال عبور از کنار خودرو بودند که پسر نوجوان سعی کرد با ایما و اشاره توجه آنها را به‌خودش جلب کند. اشاره‌های مرموز این پسر نتیجه داد و ماموران که کنجکاو شده بودند، به طرف خودروی پارک شده به راه‌ افتادند.

آنها به محض دیدن دستبندهای پلاستیکی که دست و پای پسر نوجوان با آن بسته شده بود، هر دو سرنشین دیگر خودرو را که ادعا می‌کردند برای تفریح به املش آمده‌اند، دستگیر کردند و بعد از باز کردن دست و پای پسر نوجوان به تحقیق از او پرداختند.

«اسمم مجتبی است و الان ساعت‌ها است که اسیر این دو مرد هستم. آنها عصر دیروز مرا ربودند و پدرم را تهدید کرده‌اند که اگر 500 میلیون تومان به آنها ندهد، مرا خواهند کشت.»
همین گفته‌های پسر نوجوان کافی بود که ماموران پلیس، هر دو مرد آدم‌ربا را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند.

در حالی که متهمان سکوت اختیار کرده بودند و هیچ حرفی نمی‌زدند، کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان به تحقیق از مجتبی پرداختند و او در تشریح ماجرایی که بر وی گذشته بود گفت: غروب دوشنبه، یکی از دوستانم به نام حامد به در خانه ما آمد و خواست برای خرید موبایل، همراه او به بازار بروم. هر دوی ما به راه افتادیم اما در بین راه، مردی که به‌نظر می‌رسید از دوستان حامد است با یک خودروی سواری مقابلمان توقف کرد.

وقتی حامد گفت می‌توانیم با دوستش به بازار برویم، هر دوی ما سوار ماشین او شدیم اما دوست حامد به بهانه اینکه قبل از خرید موبایل باید کار مهمی را انجام دهد، به طرف یکی از جاده‌های خروجی شهر تغییر مسیر داد و چند دقیقه بعد مقابل آلونکی در حاشیه شهر توقف کرد.

در همین هنگام 2 مرد از داخل آلونک بیرون آمدند و من و حامد را تهدید کردند که اگر به حرفشان گوش نکنیم ما را خواهند کشت. سپس دست و پای مرا با دستبند پلاستیکی بستند و سوار ماشین پژو آردی کردند، اما حامد را رها کردند و او هم با سرعت محل را ترک کرد.

پسر نوجوان در ادامه گفت: از حرف‌هایی که این دو مرد می‌زدند معلوم بود که همه این ماجرا نقشه‌ای برای ربودن من بوده است. آنها ابتدا با پدرم تماس گرفتند و او را تهدید کردند که اگر خواسته‌شان را عملی نکند، مرا خواهند کشت.

بعد سوار ماشین شدند و به طرف استان گیلان به راه افتادند. در بین راه متوجه شدم که آنها مخفیگاهی را در شهرستان املش تهیه کرده و قصد دارند تا زمانی که از پدرم پول نگرفته‌اند، مرا در آنجا زندانی کنند اما ساعت 10 صبح روز بعد، وقتی برای خرید صبحانه کنار جاده پارک کرده بودند، چشمم به ماشین پلیس افتاد و با ایما و اشاره از آنها خواستم کمکم کنند.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: بعد از حرف‌های مجتبی، ماموران با پلیس قزوین تماس گرفتند و مشخص شد که حرف‌های این نوجوان صحت دارد و وی از عصر دوشنبه گذشته توسط مردان ناشناسی ربوده شده است.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌ها به طراحی نقشه اخاذی 500 میلیون تومان و ربودن پسر دبیرستانی اعتراف کردند، افزود: خوشبختانه قبل از اینکه آدم‌ربایان بتوانند گروگان خود را به مخفیگاهشان منتقل کنند، پلیس متوجه ماجرا شد و نقشه آنها را ناکام گذاشت.

رئیس پلیس آگاهی گیلان افزود: از آنجایی که آدم‌ربایی در قزوین به وقوع پیوسته، متهمان به همراه پرونده در اختیار پلیس آگاهی قزوین قرار خواهند گرفت تا مشخص شود نقش حامد- دوست مجتبی- و سایر متهمان در این پرونده چه بوده و طراح اصلی نقشه آدم‌ربایی چه کسی بوده است.

کد خبر 94397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز