گروه حوادث: سارق مسلح وقتی با مقاومت مرد طلافروش روبه‌رو شد او را با ضربه چاقو مجروح کرد.

این مرد زمانی که در محاصره پلیس گرفتار شد صاحب طلافروشی را گروگان گرفت  تا راهی برای فرار پیدا کند. ساعت 12 ظهر 24 آذرماه، مردی با پلیس 110 تماس گرفت و ماموران را در جریان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در منطقه همدانک شهرستان رباط‌کریم قرار داد. این مرد مدعی شد که یک سارق مسلح بعد از ورود به طلافروشی قصد سرقت از آنجا را داشته اما زمانی که با مقاومت صاحب مغازه روبه‌رو شده، او را با ضربه چاقو مجروح کرده است.

به‌دنبال این تماس، گروهی از ماموران برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. به محض حضور پلیس در مقابل طلافروشی، جوان مسلح که مشغول جمع‌آوری طلاها بود با دیدن خودروی پلیس به طرف صاحب مغازه رفت و لوله اسلحه‌اش را روی سر او گذاشت.

گروگانگیر عصبانی

مرد جوان که از دیدن ماموران شو‌که شده بود، با فریاد از آنها خواست محل را ترک کنند و اجازه دهند که او فرار کند. او پلیس را تهدید کرد که اگر با درخواستش موافقت نکنند، با یک گلوله به زندگی مرد طلافروش پایان خواهد داد.

به‌دنبال این ماجرا، پلیس مغازه طلافروشی را محاصره کرد و از آنجا که هر لحظه احتمال می‌رفت جوان مسلح از اسلحه خود استفاده کند، ماموران با بستن خیابان، مانع از عبور و مرور رهگذران در محدوده خطر شدند.

عملیات روانی

فریادهای سارق مسلح ادامه داشت. او که حسابی دستپاچه شده بود از ماموران می‌خواست به وی اجازه فرار دهند. در همین هنگام ماموران برای پایان دادن به ماجرای گروگانگیری با مرد جوان وارد مذاکره شدند و از وی خواستند سلاح خود را بر زمین بگذارد.  زمان به سرعت می‌گذشت و مذاکره تیم پلیس با مرد گروگانگیر ادامه داشت.

بعد از گذشت چند دقیقه سرانجام ترفندهای پلیسی نتیجه داد و مرد جوان که تمامی راه‌های فرار را بسته می‌دید تصمیم گرفت خود را تسلیم کند. وقتی مرد جوان گفت که حاضر است سلاحش را بر زمین بگذارد، ماموران وارد مغازه شدند اما در همین هنگام جوان مسلح، گروگان خود را رها و شروع به‌خودزنی کرد.

سفر برای سرقت

با دستگیری جوان مسلح، یک قبضه سلاح کمری با خشاب و 9 تیر جنگی از وی کشف شد. این در حالی بود که داخل جیب‌های او نیز 15 تیر جنگی و یک چاقوی آغشته به‌خون وجود داشت. به این ترتیب صاحب طلافروشی که به‌شدت مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت و سارق جوان نیز به اداره آگاهی منتقل شد.

متهم 25 ساله که علی نام دارد در جریان بازجویی‌های اولیه گفت: اهل یکی از شهرهای غربی کشور هستم اما به‌خاطر اینکه بی‌کار بودم و هیچ پولی نداشتم تصمیم گرفتم با تهیه اسلحه راهی رباط کریم شوم تا دست به سرقت از طلافروشی‌ها بزنم. 

وی ادامه داد: بعد از خرید اسلحه، به تهران و از آنجا به رباط کریم آمدم و در همان روز طلافروشی مورد نظر را برای سرقت انتخاب کردم. ابتدا به بهانه خرید طلا، وارد مغازه شدم و در حالی که وانمود می‌کردم قصد خرید انگشتر دارم، اوضاع داخل مغازه را زیر نظر گرفتم. همانجا بود که متوجه شدم طلافروشی فاقد دوربین مداربسته است و به راحتی می‌شود از آنجا سرقت کرد.

مرد جوان افزود: بعد از خروج از طلافروشی، کمی در محل چرخیدم و وقتی مطمئن شدم که همه چیز برای سرقت مهیاست، تصمیم گرفتم ظهر امروز نقشه‌ام را عملی کنم. من با کمین در مقابل طلافروشی، چند دقیقه‌ای آنجا را زیر نظر گرفتم تا اینکه شرایط برای سرقت مساعد شد.

بنابراین وارد مغازه شدم و با تهدید اسلحه از صاحب طلا فروشی خواستم تا طلا و زیور آلات داخل مغازه را جمع‌آوری کرده و به من تحویل دهد. وقتی با مقاومت صاحب مغازه روبه‌رو شدم قصد داشتم با شلیک گلوله او را تهدید کنم که اسلحه عمل نکرد و به همین خاطر با لوله آهنی که زیر پیراهنم پنهان کرده بودم به او حمله‌ور شدم و سپس با چاقو ضربه‌ای به بدنش وارد کردم. بعد از آن بود که مشغول جمع‌آوری طلاها شدم اما قبل از اینکه بتوانم از مغازه خارج شوم ماموران سر رسیدند و محاصره‌ام کردند.

سرهنگ مهدی یارندی، معاون اجتماعی پلیس استان تهران با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که متهم به‌شدت به مخدر کراک اعتیاد دارد و یکی از انگیزه‌های او برای سرقت، تامین هزینه مواد‌مخدر بوده است.

وی افزود: این مرد با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار دارد تا تحقیقات تکمیلی درخصوص دیگر جرایم احتمالی او انجام شود. وی با هشدار به مغازه‌داران به‌خصوص صاحبان طلافروشی از آنها خواست برای جلوگیری از حوادث مشابه، مغازه‌های خود را به دوربین مداربسته، دزدگیر و دیگر تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

کد خبر 97861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز