گروه حوادث: آدم‌ربایان بعد از ربودن دختربچه‌ 6 ساله‌ای در شیراز، قصد داشتند از خانواده او اخاذی کنند اما قبل از آنکه بتوانند خواسته خود را مطرح کنند، از سوی پلیس استان فارس دستگیر شدند.

ظهر پنجشنبه گذشته، ماموران پلیس آگاهی شیراز در جریان ربوده‌شدن دختربچه 6ساله‌ای از مقابل خانه‌‌اش در این شهر قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند.
تحقیقات نشان می‌داد درست زمانی که سرویس مدرسه دختربچه 6 ساله، مقابل خانه آنها توقف کرده و او از ماشین پیاده شده بود،

2 مرد جوان وی را ربوده و با انتقال به یک خودروی ماکسیما، پا به فرار گذاشته‌اند.  با این اطلاعات، تحقیقات برای یافتن ردی از آدم‌ربایان آغاز شد و ماموران به پرس و جو از افرادی پرداختند که شاهد این ماجرا بودند. 

ماموران با اطلاعاتی که راننده سرویس مدرسه و رهگذران در اختیار آنها قرار داده بودند به مشخصات کاملی از خودروی آدم‌ربایان دست یافتند و این مشخصات به تمامی تیم‌های گشتی مخابره شد.

هنوز چند ساعت از ربوده شدن دختر خردسال نگذشته بود که آدم‌ربایان با پدر او تماس گرفتند و بعد از گفتن این جمله که «حال دخترت خوب است. اگر می‌خواهی او را زنده ببینی باید به همه خواسته‌های ما عمل کنی»،  تلفن را قطع کردند.  پلیس که حالا از سلامت گروگان خردسال مطمئن شده بود، جست‌وجوی کوچه به کوچه را برای یافتن ردی از خودروی آدم‌ربایان آغاز کرد.

به دستور سردار مؤیدی، رئیس پلیس استان فارس، تمامی امکانات پلیس برای شناسایی آدم‌ربایان به کار گرفته شد تا اینکه ساعتی بعد، آدم‌ربایان دومین تماس خود را نیز برقرار کردند. آنها در این تماس نیز بی‌آنکه خواسته خود  از خانواده گروگانشان را مطرح کنند، آنها  را از سلامتی دخترشان مطمئن کردند و گفتند که در تماس بعدی خواسته‌شان را مطرح خواهند کرد.

دستگیری قبل از اخاذی

6 ساعت از زمان ربوده شدن دختر خردسال گذشته بود و پلیس که جست‌وجوی گسترده‌ای را برای یافتن ردی از آدم‌ربایان آغاز کرده بود، از طریق اطلاعات مردمی به سرنخ‌هایی از خودروی آنها دست یافت.

این خودرو که در یکی از خیابان‌های شیراز پارک بود، خیلی زود از سوی پلیس شناسایی و زیرنظر گرفته شد. ماموران وقتی متوجه شدند آدم‌ربایان و گروگان خردسال داخل خودرو هستند، در یک عملیات ضربتی موفق شدند گروگانگیرها را دستگیر و دختربچه 6 ساله را به خانواده‌اش بازگردانند.

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شدند که از قبل از وضعیت مالی پدر این دختربچه باخبر بوده  و برای اخاذی از وی نقشه آدم‌ربایی را طراحی کرده بودند. آنها گفتند که چندین روز تمامی رفت‌وآمدهای سوژه مورد نظرشان را زیرنظر داشتند تا بتوانند در فرصتی مناسب دختر خردسال را ربوده و نقشه خود را عملی کنند.

سرهنگ محمدیان- رئیس پلیس آگاهی استان فارس- با اشاره به عملیات 6 ساعته پلیس برای دستگیری آدم‌ربایان گفت: در این عملیات تمامی افرادی که در ربودن دختر خردسال نقش داشتند، دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.

وی ادامه داد: آدم‌ربایان قبل از اینکه بتوانند خواسته خود را از خانواده گروگانشان مطرح کنند، از سوی پلیس دستگیر شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. در همین حال، سردار مؤیدی- رئیس پلیس استان فارس- نیز با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با جرایم خشن گفت: امروز پلیس با تمامی تخصص و توان خود با افراد فرصت طلب و سودجو برخورد خواهد کرد و هیچوقت اجازه نخواهد داد که مجرمان با خیالی آسوده به جرایم خود ادامه دهند.

کد خبر 100255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز