گروه حوادث: با دستگیری 2 گروگانگیر خطرناک که در جریان درگیری مسلحانه با پلیس آگاهی خوزستان هدف گلوله قرار گرفته و به دام افتاده بودند، جزئیات تازه‌ای از فعالیت‌های مجرمانه این باند مخوف فاش شد.

اعضای این باند آخرین بار مرد جوانی را 28 آبان‌ماه امسال در شهرستان اهواز ربودند و در تماس با خانواده او تقاضای 300 میلیون تومان پول نقد، برای آزادی وی کردند.

به‌دنبال این ماجرا، تیمی از کارآگاهان زیر نظر سرهنگ رازی جلالی، رئیس پلیس آگاهی خوزستان وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد.  شامگاه 12 آذرماه، در حالی که آدم‌ربایان در آخرین تماس با خانواده گروگان 39 ساله، آنها را تهدید کرده بودند که برای گرفتن پول به  خانه‌‌شان خواهند رفت و اگر پول را دریافت نکنند، گروگان خود را خواهند کشت، تحقیقات برای دستگیری آنها وارد مرحله‌ای تازه شد.

تیم‌های عملیاتی پلیس با حضور در کوی سلطان منش اهواز، یعنی همان جایی که قرار بود آدم‌ربایان برای گرفتن پول به آنجا بروند، این محل را زیر نظر گرفتند. حدود ساعت 12 نیمه شب، آدم‌ربایان سوار بر یک خودروی پراید وارد کوچه شدند و مقابل خانه گروگان خود توقف کردند.  آنها که مسلح به کلاشینکف و کلت کمری بودند با فریاد و فحاشی سعی کردند خانواده مرد ربوده شده را مجبور به پرداخت پول کنند اما در همین هنگام   خود را در محاصره پلیس دیدند.

آدم‌ربایان بی‌درنگ شروع به شلیک گلوله به سوی ماموران کردند اما بعد از چند دقیقه درگیری مسلحانه، سرانجام یکی از آنها به ضرب گلوله کشته شد و 2 نفر دیگر به‌شدت مجروح شدند.

سرهنگ رازی جلالی با بیان این خبر گفت: ماموران پلیس به سرعت 2 مجروح حادثه را به بیمارستان منتقل کردند و در تحقیق از آنها توانستند محل اسارت گروگان 39 ساله را شناسایی و او را آزاد کنند.

نقشه زیرکانه برای شناسایی متهم

گرچه پلیس توانست در یک عملیات ضربتی به ماجرای گروگانگیری 300 میلیون تومانی خاتمه دهد اما در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمی که در جریان درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده بود، یک مجرم سابقه‌دار است که پیش از این 5 بار به اتهام سرقت، حمل اسلحه و حمل و نگهداری مواد از سوی پلیس ایران و امارات دستگیر و راهی زندان شده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد در سال 86 نیز پسربچه‌ای را ربوده و با انتقال او به خانه‌اش، از خانواده وی درخواست 60 میلیون تومان پول نقد کرده بود. اما آنچه در این میان جلب توجه می‌کرد ترفند گروگان نوجوان بود که باعث شناسایی مرد گروگانگیر شد.

طبق اطلاعات موجود در پرونده، وقتی پسر نوجوان از سوی متهم گروگان گرفته شد بی‌آنکه خونسردی خودش را از دست بدهد، ادعا کرد چشم‌هایش ضعیف است و همه چیز را تار می‌‌بیند. به همین دلیل متهم که حرف‌های او را باور کرده بود، از استفاده از چشم‌بند خودداری کرد.

همین مسئله باعث شد گروگان نوجوان در مدتی که در خانه متهم زندانی بود، به‌راحتی چهره او و اعضای خانواده‌اش را ببیند تا اینکه بعد از مدتی، خانواده گروگان نوجوان، 60 میلیون تومان پول درخواستی متهم را پرداخت کردند و فرزند آنها آزاد شد.

پسر نوجوان که به خوبی چهره متهم و اعضای خانواده‌اش را به خاطر داشت در جریان تحقیقات پلیسی توانست اطلاعاتی را در اختیار ماموران قرار دهد که باعث شناسایی مرد گروگانگیر شد. این مرد وقتی فهمید از سوی پلیس شناسایی شده است، پا به فرار گذاشت و با پس دادن 60 میلیون تومانی که از خانواده گروگان خود گرفته بود، از آنها خواست از شکایتشان منصرف شوند.

به گفته سرهنگ رازی جلالی، این مرد از همان زمان تحت تعقیب پلیس بود تا اینکه بعد از گروگان گرفتن مرد 39 ساله، هنگام درگیری مسلحانه با پلیس کشته شد.براساس این گزارش، هم‌اکنون 2 همدست دستگیر شده این مرد در بیمارستان تحت درمان هستند و به محض بهبودی نسبی، بازجویی از آنها ادامه خواهد یافت.

کد خبر 97259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز