گروه حوادث: کارگر ساختمانی پسر نوجوان صاحبکارش را دزدید تا به پول هنگفتی برسد

ولی نقشه اخاذی وی زمانی نقش بر آب شد که مصرف مشروبات الکلی و مواد‌مخدر زیاد او را بی‌هوش کرد و گروگان پا به فرار گذاشت.

این حادثه 30 مرداد ماه رخ داد، کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی (مبارزه با آدم ربایی) چند ساعت بعد از این آدم ربایی، با مراجعه والدین نوجوان 14 ساله به اداره پلیس آگاهی تهران، در جریان ماجرا قرارگرفتند.

برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگانمان، به همراه شوهرم از خانه بیرون رفتیم، اما بعد از بازگشت به خانه، دخترم گفت یکی از کارگران همسرم، به‌دنبال پسرم آمده و مدعی شده می‌خواهد او را نزد پدرش ببرد و به این ترتیب فرزندمان را همراه خودش برده است .

این زن در ادامه گفت: کارگر شوهرم به همسرم بدهکار بود اما به جای پرداخت بدهی خود، بعد از ربودن فرزند 14 ساله ام، با خانه ما تماس گرفته و درخواست 20 میلیون تومان پول نقد کرده و تهدید می‌کند اگر این مبلغ را ظرف یک هفته برایش تهیه نکنیم، پسرمان را خواهد کشت.

با طرح شکایت توسط این زن، به دستور قاضی توکلی، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی تهران، کارآگاهان عملیات تخصصی خود برای ردزنی مخفیگاه متهمان را آغازکردند اما در حالی که تحقیقات برای یافتن مخفیگاه کارگر آدم ربا ادامه داشت چند روز بعد والدین نوجوان ربوده شده به همراه فرزند خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی رفتند و به کارآگاهان گفتند که فرزندشان موفق به فرار از دست رباینده‌‌اش شده است.

با بازگشت نوجوان ربوده شده، کارآگاهان به بازجویی از او پرداختند، نوجوان نجات یافته در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: « روز حادثه، بعد از آنکه به همراه کارگر پدرم به نام جاوید از خانه خارج شدم، با او سوار یک خودروی سواری شدیم که سر کوچه امان ایستاده بود، بعد از گذشت چند دقیقه وقتی از خانه امان دور شدیم ناگهان کارگر پدرم یک دستمال را مقابل بینی و دهان من گرفت و پس از آن بود که دیگر متوجه هیچ‌چیزی نشدم. پس از آنکه به هوش آمدم متوجه شدم با دست و پای بسته در داخل یک ساختمان نیمه کاره هستم و کارگر پدرم و 2 نفر دیگر هم آنجا هستند.

این نوجوان ادامه داد: آدم‌ربایان از روز دوشنبه تا پنجشنبه، مرا در ساختمان متروکه زندانی کردند اما پنجشنبه شب، جاوید و دوستانش بعد از مصرف مواد‌مخدر و مشروبات الکلی، به خواب عمیقی رفتند و من هم با استفاده از فرصت دست و پایم را باز کردم و توانستم از آنجا فرار کنم. بعد از فرار با خانواده‌ام تماس گرفتم و به خانه بازگشتم.

بعد از اظهارات نوجوان نجات یافته، کارآگاهان محل نگهداری وی را در شاهین شهر شناسایی کردند اما وقتی با نیابت قضایی به آنجا رفتند متوجه شدند گروگانگیران فرار کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه متهم اصلی پرونده که کارگر پدر گروگان بود، از کارگران فصلی بوده و هیچگونه نشانی مشخصی از وی وجود ندارد، به دستور بازپرس پرونده، چهره بدون پوشش وی منتشر می‌شود تا در صورتی که شهروندان اطلاعی از مخفیگاه وی دارند با شماره تلفن 55388012 (اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ) تماس گرفته و پلیس را در جریان ماجرا قرار دهند

کد خبر 95771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز