گروه حوادث: گروگان‌ها وقتی دیدند آدم‌ربایان در حال مصرف مواد‌مخدر هستند، از فرصت استفاده کردند و پا به فرار گذاشتند اما در این فرار بزرگ فقط یکی از آنها توانست خود را به پلیس برساند و راز آدم‌ربایی را برملا کند.

police

مدتی قبل ماموران پلیس سیستان و بلوچستان در جریان ربوده شدن 6 تاجر قزوینی و اهوازی در شهرستان ایرانشهر قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان و رهایی گروگان‌ها را شروع کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد عامل اصلی گروگانگیری، یکی از شرکای تجاری مردان تاجر است که به بهانه‌ای آنها را به ایرانشهر کشانده و با کمک همدستانش این افراد را ربوده‌اند.

سپس با خانواده آنها تماس گرفته و تهدیدشان کرده‌اند که اگر 500 میلیون تومان پرداخت نکنند، گروگان‌های خود را خواهند کشت.
با این اطلاعات، تحقیقات پلیسی وارد مرحله‌ای تازه شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد گروگانگیران برای اینکه از سوی پلیس شناسایی نشوند، گروگان‌های خود را به مکان نامعلومی برده و در آنجا زندانی کرده‌اند.

درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، ماموران باخبر شدند یکی از گروگان‌ها از اسارت آدم‌ربایان گریخته و به شهر برگشته است.
ماموران این مرد را به اداره پلیس منتقل کردند و به پرس و جو از او پرداختند. او گفت: چند روز پیش یکی از شرکای ما گفت در اطراف ایرانشهر معدنی پیدا کرده که درصورت حفاری آن، سود خوبی نصیبمان می‌شود. بعد هم از ما خواست برای دیدن معدن همراه او برویم و ما که به وی اطمینان داشتیم، راهی این منطقه شدیم.

وی ادامه داد: وقتی به بیابان‌های اطراف شهر رسیدیم، ناگهان 8 مرد نقابدار که مسلح به سلاح گرم بودند، ما را محاصره کردند. آنجا بود که فهمیدم آنها همدست شریکمان هستند و همه این ماجرا نقشه‌ای برای ربودن ما بوده است. این افراد با تهدید، دست و پایمان را بستند و ما را به محلی که از قبل درنظر گرفته بودند، بردند. سپس شماره تلفن خانواده و بستگانمان را گرفتند و در تماس با آنها تهدیدشان کردند اگر به خواسته‌شان تن ندهند، ما را خواهند کشت.

مرد جوان درخصوص نحوه فرارش از دست آدم‌ربایان هم گفت: شب گذشته، درحالی‌که در اسارت مردان مسلح بودیم، متوجه شدم آنها مشغول مصرف مواد‌مخدر هستند و حواسشان به ما نیست. برای همین از فرصت استفاده کردم و بعد از باز کردن دست و پای خودم و دوستانم، همگی فرار کردیم. لحظاتی بعد، آنها که متوجه فرار ما شده بودند، به تعقیب ما پرداختند و دوستانم را دستگیر کردند اما من توانستم از چنگشان فرار کنم و خودم را به ایرانشهر برسانم.

براساس این گزارش، بعد از اظهارات مرد تاجر تحقیقات برای دستگیری گروگانگیران وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران با اطلاعاتی که از این مرد به دست آورده بودند، توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند اما درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه داشت، آدم‌ربایان که پلیس را در یک قدمی خود می‌دیدند، از ترس دستگیرشدن همه گروگان‌هایشان را رها کردند و پا به فرار گذاشتند. تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مردان مسلح ادامه دارد.

کد خبر 121925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز