چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: فرمانده پلیس پایتخت یک روز پس از دستگیری گروگانگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران، جوان گروگانگیر را یک بیمار پارانوئیدی دانست که بیشتر گفته‌هایش هذیان است.

« بازجویی های اولیه حاکی از آن است که گروگانگیر از بیماری شدید روانی از نوع پارانوئید رنج می برد و علت اصلی اقدام او بیماری اش بوده است».

این نخستین اظهار نظر سردار احمد رضا رادان فرمانده پلیس پایتخت است که یک روز بعد از گروگانگیری دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود.

وقتی از سردار رادان سئوال می شود که چرا این فرد این بار به سراغ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفته، سردار پاسخ می‌دهد: « درست است که یک بیمار پارانوئیدی نسبت به تمامی افراد سوء ظن شدیدی دارد، اما سوء ظن او نسبت به کسانی که احساس می‌کند ممکن است در حق او کوتاهی کرده باشند، بیشتر است.

این فرد هم مادر مریضی دارد که در توهم و برداشت خود که ممکن است اصلا صحت نداشته باشد فکر می‌کرده برخی پزشکان در حق او کوتاهی کرده‌اند، بنابراین به دانشکده پزشکی رفته‌است.»

  • او در بازجویی‌ها بیشتر به چه نکاتی اشاره می‌کند؟

یک تیم خبره و حرفه‌‌ای را مامور بازجویی از او کرده‌ایم و او هم د ر جریان بازجویی ها با ماموران همکاری می کند، اما نکته مهم این  است که بسیاری از گفته‌ ها و ادعاهای او هذیان است و هیچ ارزش خبری و اطلاعاتی ندارد.

در واقع می شود گفت که اقدام او چندان هم منسجم نبوده  و او بیشتر بر اساس سیستم هذیانی ذهن خود مبادرت به گروگانگیری کرده است.

  • سرانجام این گروگانگیر چه خواهد شد؟

پس از تکمیل پرونده او تحویل  مراجع قضایی خواهد شد و مراجع قضایی نیز او را از طریق متخصصان پزشکی قانونی تحت معاینه و بررسی قرار خواهند داد.

کد خبر 29633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز