همشهری آنلاین: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعضای کمیسیون عمران با افزایش متوسط ۱۲ درصدی کرایه مترو و اتوبوس موافقت کردند.

به گزارش مهر، اقبال شاکری با اعلام بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرگفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه از جمله قطع مقطعی بیمه تاکسیرانان و تک نرخی شدن قیمت سوخت، اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند نرخ کرایه تاکسی به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به این که با توجه به هزینه های تاکسی برای تاکسیرانان، نرخ تورم و افزایش قیمت ها، موضوع افزایش کرایه تاکسی در کمیسیون عمران بررسی شد، اظهار کرد: در نهایت به نرخی رسیدیم که با نرخ تورم همخوانی دارد و اعتراض کمتری را به دنبال دارد.

شاکری با بیان این که باید به این نکته دقت کنیم که هزینه های تاکسی هر سال افزایش پیدا می کند و تاکسیرانان فقط از طریق کار با تاکسی امرار معاش می کنند، تصریح کرد: به همین دلیل، در اعلام نرخ کرایه تاکسی باید وضعیت رانندگان تاکسی را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به این که مصوبه افزایش نرخ کرایه ها برای سال جدید، دیروز از شورای شهر راهی شورای عالی ترافیک شد تا در آنجا نهایی شود، اظهار کرد: ما باید قبل از سال ۹۵ این مصوبه را به فرمانداری تهران ارائه کنیم تا آنها روی این مصوبه نظر بدهند و در نهایت، برای قانونی شدن به استانداری تهران برود.

شاکری با بیان این که استانداری تهران در چه تاریخی این مصوبه را اجرایی و عملیاتی می کند مشخص نیست، تصریح کرد: چون معمولاً مسئولان مربوطه برای خودشان ملاحظاتی را در نظر می گیرند تا بر اساس آن، نظر نهایی خود را اعلام کنند.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر این که افزایش کرایه تاکسی تا زمانی که استانداری تهران نرخ های جدید را اعلام نکند، کاملاً غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: تا قبل از اجرای رسمی مصوبه جدید، کسی حق افزایش کرایه تاکسی را ندارد.

کد خبر 327189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha