جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

نشست هم‌اندیشی شورای‌عالی استان‌ها در آبادان برگزار شد و مهدی چمران، رئیس این شورا در آن بر انسجام و یکپارچگی میان شوراها تأکید کرد.

به گفته وي، اگر شوراها بتوانند انسجام و هماهنگي خود را حفظ كنند، قطعا و يقينا در بخش‌هاي مختلف جامعه حضور خواهند داشت و مي‌توانند تصميمات درستي بگيرند. وي با بيان اينكه در كشور 177هزار شورايي وجود دارند كه اين تعداد، جمعيت كمي نيست، افزود: شوراييان ضمن آنكه منتخب مردم هستند، در همه جا حضور دارند و بايد انسجام خود را حفظ كنند. وي افزود: اگر شوراها بتوانند انسجام و هماهنگي خود را حفظ كنند، قطعا و يقينا در بخش‌هاي مختلف جامعه حضور خواهند داشت و مي‌توانند تصميمات درستي بگيرند.

چمران، به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: بايد از حضور حداكثري مردم در انتخابات تشكري ويژه كرد؛ هر زمان كه دشمن بر ما تاخت، در همان موقع ملت به صحنه آمده‌اند و حماسه جديدي را خلق كرده‌اند.وي تأكيد كرد: اميدواريم كه منتخبان مردم با بيداري و هوشياري در صحنه باشند و آحاد جامعه بتوانند نمايندگان را راهنمايي كنند.

وي افزود: بودجه‌بندي، نخستين حركتي است كه ما بايد آن را انجام دهيم.افزايش 20ميليارد توماني بودجه شهرها به كميسيون تلفيق‌ مجلس شوراي اسلامي ارسال شده و اميدواريم مصوب شود.مصوب شدن آن به همت و تأثيرگذاري اعضاي شوراي شهر روي نمايندگان بستگي دارد تا هر چه سريع‌تر اين افزايش بودجه مصوب شود. وي در اين خصوص گفت: بهتر است نمايندگان شهر خود را در جهت تصويب بودجه پيشنهادي در مجلس شوراي اسلامي توجيه كنيم تا در كميسيون تلفيق به اين طرح رأي دهند؛ چرا كه اگر اين طرح تصويب شود، شوراي شهرستان‌ها حمايت مي‌شود و مي‌توان كارهاي سازنده‌تري انجام داد.

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها همچنين در حاشيه اين نشست با اشاره به اموري كه در مراكز تصميم‌گيري، قوه مقننه و قوه مجريه درخصوص شوراها پيش مي‌آيد، اظهار كرد: مرتبا شاهد مسائلي هستيم كه در مسير تضعيف شوراها گام برداشته و عموما ما را به لاك دفاعي خودمان مي‌برد و ما سعي مي‌كنيم هماني را كه داريم حفظ كنيم تا به‌كار خودمان ادامه دهيم.

چمران اضافه كرد: در سال‌هاي گذشته علاوه بر اينكه سعي كرديم شورا را حداقل در همان جايي كه هست حفظ كنيم در مواردي هم توانستيم اين جايگاه را ارتقا ببخشيم.وي افزود: طبق محاسبه دقيق عملياتي براي آنكه بتوانيم هزينه‌هاي جاري شوراهاي شهر و شوراهاي عالي استان و شوراهاي عالي شهرستان كه بيش از 400شورا هستند و شوراهاي بخش و شوراهاي روستايي را تأمين كنيم، به بيش از 120ميليارد تومان بودجه نياز است كه متأسفانه تنها 9ميليارد و 600ميليون تومان هزينه براي اين منظور از سوي دولت پيش‌بيني شده است.

کد خبر 327932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha