دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

‌ این روزها شورای شهر تهران برای تعیین تکلیف دستور جلسات باقی‌مانده مربوط به سال ۹۴، روزهای پر‌کاری را پشت سر می‌گذارد؛‌ چنان‌که همزمان جلسات کمیسیون‌های شش‌گانه شورا و کمیته‌های زیرمجموعه‌های آنها بیش از پیش شده و گاهی جلسات صحن اصلی به نوبت بعدازظهر کشیده می‌شود.

شورای شهرتهران

ديروز هم جلسه شوراي شهر تهران در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر پيگيري شد كه در قالب آن اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه صبح اصلاحيه بودجه سال 94را با رقم 1050ميليارد تومان به تصويب رساندند. در جلسه بعد از ظهر هم نرخ كرايه‌هاي تاكسي، اتوبوس و مترو براي سال 95مورد بررسي قرار گرفت. برهمين اساس نرخ كرايه‌هاي پيشنهادي شهرداري كه هفته پيش در كميسيون‌ عمران و حمل‌ونقل شورا به تصويب اوليه رسيده بود ديروز به صحن اصلي آمد. گفتني است كه كميسيون مربوطه با درنظر گرفتن موارد مختلفي مثل درنظر گرفتن سبد هزينه‌ رانندگان تاكسي و معيشت شهروندان با افزايش 15درصدي نرخ كرايه تاكسي، افزايش 12درصدي كارت بليت‌هاي مترو و تعيين قيمت بليت‌هاي تك‌سفره 700تومان و 2سفره هزار و 100تومان مترو موافقت كرده بود.

تصميم كميسيون عمران براي كرايه اتوبوس‌هاي شهري هم افزايش 15درصدي اتوبوس‌هاي شخصي و افزايش 30درصدي اتوبوس‌هاي دولتي بود. روز گذشته به همين‌خاطر نرخ‌هاي كرايه مترو و اتوبوس براي سال 95در دستور كار دويست و چهل و چهارمين جلسه شوراي شهر تهران قرار گرفت و به شرح زير به تصويب اعضا رسيد. اين نكته نبايد فراموش شود كه ميزان افزايش نرخ‌ها بايد به فرمانداري تهران ارسال شود و فرمانداري نيز 14تا 15روز وقت دارد تا نتيجه را اطلاع دهد.

نرخ بليت‌هاي مترو براي مسافرت‌هاي كمتر از 10كيلومتر به ميزان 50تومان، مسيرهاي بين 10تا 20كيلومتر به ميزان 100تومان و براي مسافرت‌هاي بالاي 20كيلومتر به ميزان 150تومان در سال آينده افزايش مي‌يابد.

نرخ بليت‌هاي تك‌سفره مترو از 600تومان به 700تومان و 2سفره از 1000تومان به 1100تومان افزايش مي‌يابد. نرخ بليت متروي حومه‌اي براي سال بعد هم 1200تومان تعيين شد.

كرايه اتوبوس‌هاي عمومي در مسافت بين 5تا 10كيلومتر 500ريال و از 10كيلومتر به بالا 1000ريال افزايش پيدا مي‌كند. كرايه اتوبوس‌هاي بخش خصوصي نيز در سال آينده به ميزان 15درصد افزايش خواهد داشت.

گفتني است احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران پيش از راي‌گيري، در رابطه با تعيين نرخ بليت مترو گفت كه پيشنهاد شهرداري افزايش 20درصدي نرخ بليت‌ها بوده و با وجود اعتقاد كميسيون به پايين بودن نرخ بليت‌ها روي افزايش 12درصدي اين نرخ‌ها توافق كرده‌اند. بعد از اين محسن سرخو، رئيس كميته حمل‌ونقل شورا نيز گفت: با توجه به تفاوت وضعيت مترو با ساير وسايل حمل‌ونقل شهري اين نرخ همتراز با اعلام بانك مركزي از تورم سالانه صورت گرفت.

اعضاي شوراي شهر تهران در بررسي لايحه «اصلاحيه مصوبه بودجه سال 1394شهرداري تهران» نيز سرانجام مشروط بر اينكه شهرداري ملزم به رعايت سقف كلي بودجه مصوب باشد، به رقم 1050ميليارد تومان رأي مثبت دادند. لازم به ذكر است تسويه ديون اشخاص حقيقي و حقوقي، تأمين كسري اعتبارات رديف‌هاي هزينه‌اي و تأمين كسري اعتبارات پروژه‌هاي اولويت‌دار ازجمله رديف‌هايي است كه در اين لايحه درنظر گرفته شده است.

  • تأكيد بر توسعه و حفظ فضاي سبز با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب

رئيس شوراي ‌شهر تهران در ابتداي جلسه ديروز در گذشت آيت‌الله واعظ طبسي را تسليت گفت و در ادامه با اشاره به بستري شدن معصومه آباد، عضو شوراي شهر تهران گفت: از خداوند منان براي اين بانوي آزاده و پر تلاش شورا شفاي عاجل مسئلت داريم و اميدواريم هرچه زودتر شاهد حضور اين بانوي ارجمند در صحن شورا باشيم. مهدي چمران سپس با اشاره به روز درختكاري افزود: 15اسفند روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي بود كه اميدواريم با تلاش مسئولان و برنامه‌ريزي صحيح بتوانيم در حفظ و توسعه فضاي سبز به جايگاه ارزشمندي برسيم. وي تأكيد كرد: سال گذشته مقام معظم رهبري بيش از هزار هكتار فضاي سبز را به شهروندان اعطا كردند و امسال نيز هزار هكتار به‌صورت قطعه قطعه به فضاي سبز تهران اضافه كردند و اين در حالي است كه ايشان در بيانات و فرمايشات خود تأكيد فراوان بر حفظ و توسعه فضاي سبز دارند. وي اظهار اميدواري كرد كه با رهنمودهاي رهبر انقلاب گام بلندي در توسعه و حفظ فضاي سبز شهر تهران برداشته شود. چمران طبق روال جلسات يكشنبه در ادامه به تورق تاريخ پرداخت. وي با اشاره به اينكه امروز (17اسفند) سالروز شهادت حاج ابراهيم همت، فرمانده لشكر 27محمد رسول‌الله(ص) است ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار را گرامي مي‌داريم، گفت: همچنين امروز سالروز درگذشت جد بزرگوار پيامبر اسلام حضرت عبدالمطلب است كه در سال 39قبل از هجرت اتفاق افتاد.

کد خبر 327398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha