همشهری آنلاین: مدیرکل حمل و نقل و پایانه استان اردبیل بر کاهش سرعت مجاز اتوبوس‌ها در جاده‌های کوهستانی تاکید کرد.

علی رحمتی با بيان اين مطلب افزود: تلفات جاده‌ای طی چند ماه گذشته کاهش یافته است که این موضوع را مدیون هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی رانندگی و سایر عوامل هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی‌های صورت گرفته برای رانندگی در جاده‌ها تاثیرات خود را تا حد زیادی در ترویج فرهنگ رانندگی گذاشته است، گفت: نقاط حادثه خیز در کشور شناسایی شده و ایمنی سازی صورت گرفته است. جاده‌های کشور به آن حد از ایمنی رسیده‌اند که مردم می‌توانند به جای مسافرت با وسیله نقلیه شخصی از اتوبوس‌های حمل و نقل بین شهری استفاده کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه استان اردبیل همچنین درباره سرعت مجاز تردد اتوبوس‌ها در جاده‌ها گفت: در آزادراه‌ها حد قانونی مسیرها مشخص شده است اما در مسیرهای کوهستانی هر چقدر از میزان سرعت کاسته شود بهتر است چرا که اکثر تصادفات ما در سایه این سرعت‌ها و سبقت‌‎های غیرمجاز پیش می‌آید.

رحمتی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی سهل انگاری‌ها در مراکز معاینه فنی با بیان اینکه در گذشته وضعیت مراکز معاینه فنی بدون کیفیت بودند تاکید کرد: در حال حاضر با تدابیری که مسئولان اتخاذ کرده اند، سختگیرانه عمل کردن در مراکز معاینه فنی تا حدی جا افتاده است.

وی ادامه داد: اما باید قبول کنیم وقتی معاینه فنی با مبالغی ناچیز انجام می‌شود نباید انتظار کار با کیفیت هم داشته باشیم. بهای بررسی وسیله نقلیه‌ای که به مدت دو ساعت در دستگاه‌های هوشمند قرار می‌گیرد و عیب یابی می‌شود بسیار ناچیز است و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز معاینه فنی هرچقدر سختگیرانه و با دقت کار صورت گیرد، سلامت و ایمنی مردم بیشتر تضمین می‌شود.

کد خبر 327663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha