همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص سلامت رانندگان اتوبوس‌های جاده‌ای به بحث رانندگان اجاره‌‎ای و سلامتشان اشاره و تاکید کرد که بررسی سلامت رانندگان اتوبوس‌های جاده‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: اکثر رانندگان اتوبوس های بین شهری، اجاره‌ای هستند یعنی مالک اتوبوس نیستند. متاسفانه به همین دلیل از درآمد پایینی برخوردار هستند و امنیت شغلی مناسبی ندارد که به آینده خودشان امیدوار باشند.

وی ادامه داد: هیچ تضمینی در اشتغال هر روز این رانندگان وجود ندارد بنابراین بحث امنیت شغلی و سلامتی این دسته از رانندگان بسیار مهم است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قبیل رانندگان که آموزش کافی هم ندیده اند در جاده ها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، تاکید کرد: برخی از جاده های کشور هنوز امنیت کافی ندارند و ممکن است این قبیل رانندگان که با اصول ایمنی آشنایی کمتری دارند با خطرات بیشتری مواجه باشند.

آصفری گفت: با توجه به شرایط سختی که راننده اتوبوس دارد، مهمترین موضوع این است که شغلشان در ردیف شغل‌های سخت و زیان آور قرار گیرد و دولت هم بتواند کمک کند که خودشان مالک اتوبوس شوند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس بیان کرد: در بحث سلامت رانندگان تنها به آنها گفته می شود که لباس فرم بپوشند و بیشتر از ساعت مشخصی رانندگی نکنند. در واقع همه سعی دارند قوانین بازدارنده ای برای راننده اتوبوس اختصاص دهد این در حالیست که رانندگان اجاره ای هم باید آموزش های لازم را ببینند.

کد خبر 330117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha