همشهری آنلاین: گروه تروریستی تکفیری داعش صبح یکشنبه در یک حمله گسترده به کمربند بغداد، یک انبار سیلو را به آتش کشید و کنترل یک منطقه را در این منطقه به دست گرفت و در مقابل نیروهای امنیتی عراق به سرعت به منطقه شتافته و آنان را به محاصره در آورده اند.

 ابوغریب در کنترل نیروهای امنیتی عراق

به گزارش ايرنا، این هجوم داعش در منطقه ابوغریب در 10 کیلومتری غرب بغداد صورت گرفت و به دنبال آن مردم با شروع درگیری های شدید از خانه های خود متواری شدند.

در عین حال منابعی، به خبرنگار ایرنا گفتند که اکنون این منطقه تحت کنترل نیروهای عراقی است .

گفته شده در این درگیری گروه تروریستی داعش موفق شد ابتدا وارد منطقه خان ظاری شود که یک منطقه مسکونی است و سپس بخشی از سیلوی این منطقه را به آتش کشیدند.

یک منبع به خبرنگار ایرنا گفت ، داعش با تعداد زیادی خودرو بمب گذاری شده و نیروهای انتحاری خود حمله روز یکشنبه را برنامه ریزی کرده بود.

سرتیپ سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق گفته که در این عملیات تعداد زیادی از عناصر گروه تروریستی داعش کشته شده اند و اکنون 20 تن از آنان در محاصره نیروهای عراقی قرار دارند.

داعش با انجام این عملیات تلاش دارد نشان دهد که همچنان توان انجام عملیات هجومی در عراق را دارد.

نزدیک ترین شهر تحت تصرف داعش به پایتخت عراق، فلوجه است که با مرکز بغداد کمتر از 60 کیلومتر فاصله دارد.

عامریه فلوجه در حدود 30 کیلومتری غرب بغداد نیز طی دو روزگذشته محل شدیدترین درگیری ها میان نیروهای عراقی و گروه تکفیری داعش بود که گفته می شود هنوز این درگیری ها ادامه دارد.

  • یک فرمانده عراقی: بیش از 12 سرکرده داعش در عراق حضور دارند

یکی از فرماندهان گروه های مقاومت اسلامی در تشکیلات داوطلب مردمی عراق معروف به 'الحشد الشعبی' در محور عملیاتی 'مکحول' در 270 کیلومتری شمال بغداد، گفت: بیش از 12 نفر از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش در عراق حضور دارند.

'ابوعباس' فرمانده یکی از محورهای مکحول روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر 'ابوبکر بغدادی' سرکرده داعش بیش از 12 نفر از کادر این تشکیلات تروریستی در سراسر عراق وجود دارند که این تشکیلات مخوف را رهبری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سرکردگان اصلی داعش شناسایی شده اند و اسامی آنها موجود است، از افشای اسامی و عناوین آنها به دلایل امنیتی خودداری، اما خاطرنشان کرد که اغلب این سرکرده های داعش در موصل مستقر هستند.

ابو عباس ادامه داد: اغلب این افراد از فرماندهان گارد ریاست جمهوری و فرماندهان سابق رژیم بعث هستند و ادعای خط مشی عقیدتی داعش تنها بر فریب دینی جماعت اهل تسنن، به منظور پذیرش عمومی این تشکیلات در بین اهل سنت عراق است.

به گفته وی، تشکیلات تروریستی داعش بطور چشمگیری در هفته های اخیر دچار فرسایش در بدنه شده و پیوستن نیروهای تازه نفس به این تشکیلات در مقایسه با قبل، بسیار کاهش یافته است.

این فرمانده عراقی ادامه داد: برخلاف گذشته که پیوستن به این تشکیلات با انگیزه های عقیدتی بود، اکنون اغلب کسانی که به این تشکیلات می پیوندند یا افرادی هستند که به هر دلیل از مشکلات روحی روانی رنج می برند و یا به دلیل پیگردهای قانونی علیه آنها، به ناچار به تشکیلات تروریستی پیوسته اند.

ارتفاعات مکحول به عنوان مهمترین جبهه درگیری بین نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق با گروه تروریستی داعش در حدود 270 کیلومتری شمال بغداد در بخش شمالی استان صلاح الدین واقع است و یکی از محورهای عملیات برای آزادسازی موصل به شمار می رود.

کد خبر 326621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha