الهه‌ای به نام «هرا» حافظه‌ی «پرسی» و «جیسون»، دورگه‌های یونانی‌‌‌رومی، را پاک کرده تا راه آشتی میان رومیان و یونانی‌ها را باز کند؛ حتی به بهای بزرگ‌ترین قتل‌عام دورگه‌ها.

دوچرخه شماره ۸۲۲

دوچرخه شماره ۸۲۲

حالا پرسي و دوستانش بايد با هوشياري با انواع هيولا و رب‌النوع و موجودات كينه‌توز مبارزه كنند.

مجموعه‌ي پنج‌جلدي «قهرمانان المپ»، داستان عشق و شكست و فداكاري است. نشر افق (66413367) دو جلد از اين مجموعه را به نام‌هاي «قهرمان گمشده» (600 صفحه، 23000 تومان) و «پسر نپتون» (555 صفحه، 22500 تومان) با ترجمه‌ي «ثمين نبي‌پور» منتشر كرده است.

نويسنده‌ي اين مجموعه «ريك ريودان» است. او ابتدا اين داستان‌ها را وقت خواب براي دخترش تعريف مي‌كرد، ولي بعد قصه‌هايش را منتشر كرد و حالا به عنوان نويسنده‌ي يكي از پرطرفدارترين رمان‌هاي فانتزي قرن شناخته مي‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

فيلسوف دربند

وقتي صليبي‌ها مجدداً به خاورميانه لشكركشي مي‌كنند، شهاب‌الدين سهروردي، فيلسوف ايراني، به اتهام همكاري با صليبي‌ها در حلب به بند كشيده مي‌شود.

 هرچند فقهاي حلب سعي دارند، براي تسويه حساب با سهروردي، سلطان صلاح‌الدين را عليه او برانگيزانند، پسر صلاح‌الدين حامي و دوستدار سهرودي است و ماجرا به اين سادگي پيش نمي‌رود.

«اقليم هشتم»  زندگي سهروردي را از نوجواني تا بزرگ‌سالي روايت مي‌كند و با نگاهي متفاوت به فراز و فرودهاي زندگي او مي‌پردازد.

نويسنده‌ي اين رمان تاريخي «محسن هجري» است و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان (88721270) آن را در مجموعه‌ي رمان نوجوان امروز در 189 صفحه و با قيمت 6000 تومان در دسترس خوانندگان گذاشته است.

 

دوچرخه شماره ۸۲۲

شنبه‌هاي پرماجرا

خانم «اولينسكي»، 10 سال بعد از تصادفي كه باعث فلج شدنش مي‌شود، به مدرسه برمي‌گردد تا دوباره كار تدريس را شروع كند.

اما او چگونه تيم چهارنفره‌اي از كلاس‌ششمي‌ها براي رقابت‌هاي علمي انتخاب مي‌كند؟ و چگونه اين تيم در مسابقه‌هاي مدارس راهنمايي ايالت خودشان برگزيده مي‌شوند و به مرحله‌ي  بالاتر مي‌روند؟

«چشم‌انداز شنبه‌ها» سفري پرماجرا و چالش‌برانگيز است كه به اين پرسش‌ها پاسخ مي‌دهد و پرسش‌هاي بيش‌تري را نيز مطرح مي‌كند.

نويسنده‌ي اين كتاب 274 صفحه‌اي «اي. لي. كونينزبرگ» است و «شهلا انتظاريان» آن را ترجمه كرده است. نشر پيدايش (66970270) هم اين كتاب را در مجموعه‌رمان‌هايي با عنوان «رمان‌هايي كه بايد خواند» به بازار كتاب عرضه كرده است. قيمت اين كتاب 13000 تومان است.

دوچرخه شماره ۸۲۲

گوجه‌فرنگي نوراني

«یک گوجه‌فرنگی بزرگ از آسمان به طرف پایین می‌آمد. شب بود و همه‌جا تاریک، ولی این گوجه‌فرنگی بزرگ، نورانی بود و همه‌جا را روشن کرده بود.

جنگل از نور گوجه‌فرنگی روشن شده بود. حیوان‌ها ترسیده بودند. گوجه‌فرنگی بزرگ و نورانی آرام‌آرام به زمین نزدیک شد و وسط درخت‌ها نشست.

سنجابي كه بالاي درخت خوابيده بود، از ترس افتاد پايين. كلاغ زاغي از خواب پريد و زد زير قارقار. روباهي كه دنبال شكار مي‌گشت، دويد و از آن‌جا دور شد. آن‌ گوجه‌فرنگي بزرگ...»

داستان بلند «ماجراهاي پسرك فضايي» را «مژگان شيخي» نوشته و «نرجس قلمي» تصويرگري كرده است. اين كتاب را كتاب‌هاي قاصدك (مؤسسه ذكر: 66410041) در 80 صفحه به قيمت 4500 تومان منتشر كرده است.

کد خبر 325730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha